KBS Kameleon

Stradivariusstraat 159 3822 DP Amersfoort

  • Schoolfoto van KBS Kameleon
  • Wees welkom
  • Schoolfoto van KBS Kameleon
  • Schoolfoto van KBS Kameleon

Hoe tevreden zijn leerlingen over de school?

Toelichting van de school

Wij volgen de sociaal-emotionele ontwikkeling en de veiligheidsbeleving van de leerlingen met de volgmethode Kindbegrip en de Vreedzame School.
Elk jaar peilen we de beleving van de sociale veiligheid van de leerlingen uit groep 6, 7 en 8.
Dit jaar gaven de kinderen gemiddeld een 8,2. We zijn tevreden met dit mooie gemiddelde en behouden dit graag voor de toekomst. Leerlingen geven aan dat ze in een leuke klas zitten en het leuk vinden om met elkaar om te gaan. Leerlingen voelen zich over het algemeen veilig bij ons op school. Verder geven de kinderen aan dat er nagenoeg niet gepest wordt of zaken vernield worden. Dit is iets wat we herkennen als school en waar we heel trots op zijn. Leerkrachten besteden hier veel aandacht aan, dit willen we graag behouden. We zijn van mening dat leerlingen die zich veilig voelen tot leren kunnen komen
Een aantal kinderen geven aan dat ze zich 'op een andere plek' op school niet veilig voelen, we willen graag onderzoeken waar dit kan zijn. Dit is namelijk niet uit de enquête te filteren. Komend schooljaar gaan we dit verder onderzoeken. 

Download tevredenheidsrapport Bron

Hoe tevreden zijn ouders over de school?

Toelichting van de school

Hier leest u de resultaten van de oudertevredenheidspeiling 2023-2024. De enquête is ingevuld door 42 van de 76 gezinnen. Dat is 45% van de ouders. Het rapportcijfer wat ouders de school gaven was een 7,6.

Heel tevreden waren ouders met:

- dat hun kind met plezier naar school gaat en zich veilig voelt.
- de vakbekwaamheid van de leerkracht. 
- het contact met de leerkracht.

Ouders waren minder tevreden over dat kinderen uitgedaagd worden zich verder te ontwikkelen. Dat is herkenbaar en daar hebben we de eerste stappen in gemaakt en daar zullen we komend schooljaar verder mee aan de slag gaan.

Download tevredenheidsrapport Bron

Terug naar boven