Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Onze leerlingen zijn verdeeld over 12 groepen. 4 groepen 1 en 2 en 8 groepen 3 t/m 8. De meeste groepen hebben twee leerkrachten die samen een duo baan hebben. Daarnaast is er een directeur, twee intern begeleidsters(IB) leerlingzorg, twee bouwcoördinatoren, twee gespecialiseerde gedragstrainers en twee gespecialiseerde (hoog)begaafden leerkrachten. Ook beschikken we over een taal- en rekenspecialist, een RT-leerkracht, een ICO-er (een coach voor studenten van de Christelijke Hogeschool Ede), 4 onderwijsassistenten, 2 IPC coördinatoren en een administratieve kracht.
Ook in de groepen 1 en 2 wordt met de thema's van IPC gewerkt.
We zijn IPC school. Klik hier op IPC voor meer informatie over wat een IPC school is. De vakken aardrijkskunde, geschiedenis, natuur&techniek, wereldoriëntatie, kunstzinnige en creatieve vorming, muziek, burgerschapsvorming, een stukje sociaal-emotionele ontwikkeling en bewegingsonderwijs, worden binnen de IPC thema's aangeboden en voldoen aan de kerndoelen.
De Kandelaar heeft voor leerlingen met een eigen leerlijn de beschikking over gespecialiseerd personeel die deze leerlingen in de groep of daarbuiten begeleiding bieden. Er is een Dolfijngroep voor meerbegaafde leerlingen. Ook is er een bovenschoolse voorziening voor leerlingen die meer uitdaging nodig hebben, de zogenaamde Delfinogroep. Daarvoor gaan deze leerlingen 1 dag per week naar een school in Hei- en Boeicop.
Onze school is toegankelijk voor leerlingen in een rolstoel. Voor leerlingen met gehoor-of zichtproblemen wordt per leerling naar de mogelijkheden gekeken voor zorg op maat.
We zijn Kanjerschool en hebben twee gedragsspecialisten in dienst. We hanteren een eigen leerlijn sociaal-emotionele ontwikkeling van groep 1 t/m 8.
We bieden leerlingen met dyslexie/dyscalculie extra ondersteuning in de vorm van aangepast lesmateriaal en indien nodig ondersteuning door een specialist.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De school heeft een ambitie waaraan in de komende 4 jaar wordt gewerkt.
Dat betreft de volgende ijkpunten:
-het maken en gebruiken van kwaliteitskaarten.
-toewerken naar onderwijs dat beter aansluit bij de 21ste eeuw
-bewegend leren
-nieuw rapportagesysteem
Binnen de gemeente Vijfheerenlanden wordt gewerkt met een overdrachtsformulier uit het kindvolgsysteem voor 0 - 4 jarigen. Het overdrachtsformulier bevat belangrijke informatie over het jonge kind. Deze informatie wordt verstrekt door de leidsters van het kinderdagverblijf/de Peuterspeelzaal. Er is ook een warme overdracht tussen de school en het KDV.