Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/00b49709-bc09-4503-9945-fe4292ce5dd7" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Bij schooltijden en opvang wordt getoond hoe de school de schooldag inricht. Zichtbaar is welk rooster de school hanteert en welke vrije dagen en vakanties er zijn. Daarnaast is te zien of er voor- of naschoolse opvang is georganiseerd en zo ja, hoe en waar dat geregeld is.
Wij vinden het onze taak om zorg te dragen voor een veilige school. Een school waar kinderen en leerkrachten zich thuis en prettig voelen. Een school waar ouders hun kinderen met een goed gevoel naar toe laten gaan. Een school waar iedereen weet en voelt: Daar is het veilig. Daar kan ik zijn zoals ik ben en daar word ik met respect behandeld.
We maken continu werk van een sociaal veilig schoolklimaat.
* We monitoren de veiligheid. We zijn door de wet verplicht de veiligheidsbeleving te monitoren daardoor verkleinen we de kans op agressief gedrag.
* We voeren gesprekken. Sociale veiligheid vraagt een continu gesprek. Er is ruimte om met elkaar in gesprek te gaan over verschillen in opvattingen over acceptabel of onacceptabel gedrag, hoe om te gaan met agressie, om onzekerheid te uiten.
* We zorgen voor aan aanspraakpunt waar kinderen, ouders en medewerkers terecht kunnen met onvrede of klachten. De vertrouwenspersonen zijn het aanspreekpunt.Helaas worden individuele teamleden wel eens geconfronteerd met intimiderende ouders. Wij maken dan duidelijk dat we niet van een dergelijk gedrag gediend zijn. De school doet via het bestuur te allen tijde aangifte bij de politie tegen agressieve ouders, waarbij de vertrouwensinspecteur en leerplichtambtenaar gelijktijdig worden geïnformeerd.