<b>Boven advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 hoger dan het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.<br /> <b>Op advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 op het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.<br /> <b>Onder advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 lager dan het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.">Schooladvies en plaatsing
Hier zie je per onderwijssoort of leerlingen in het derde leerjaar boven, op of onder hun basisschooladvies zitten. Alleen de leerlingen die in leerjaar 1, 2 en 3 op dezelfde school zitten, worden hierin meegenomen. De school kan je vertellen wat ze van de resultaten vindt.
Hier zie je het percentage leerlingen dat zonder vertraging de onderbouw doorloopt. Je ziet ook het percentage leerlingen dat zonder vertraging de bovenbouw doorloopt. De school kan je vertellen wat ze van de resultaten vindt.
Hier zie je hoeveel leerlingen centraal examen hebben gedaan en hoeveel procent daarvan het diploma heeft behaald. De school kan je vertellen wat ze van de resultaten vindt.
Hier zie je het gemiddelde examencijfer van de leerlingen die het centraal examen hebben gemaakt. Voor vmbo-scholen zie je het gemiddelde van twee examens: het centraal examen en het centraal schriftelijk en praktisch examen. De school kan je vertellen wat ze van de resultaten vindt.
1. Het “Daltonkeurmerk” van de Nederlandse Daltonvereniging: gecertificeerde daltonschool
Elke vier jaar wordt onze Daltonschool bezocht door de visitatiecommissie van de Nederlandse Dalton Vereniging (www.dalton.nl).2. Gecertificeerde Begaafdheidsprofielschool
Aandacht voor (hoog)begaafde en getalenteerde lerlingen is een thema dat momenteel bijzonder in de belangstelling staat bij scholen, ouders, media en overheid. Scholen zien zich voor de opdracht gesteld om passend onderwijs te bieden aan leerlingen die multigetalenteerd of (hoog)begaafd zijn. Onze school kent een jarenlange traditie van specifieke begeleiding voor
(hoog)begaafde leerlingen. Onze ervaringen met hoogbegaafde leerlingen die door onderpresteren in een negatieve spiraal terecht komen tonen overduidelijk aan dat passend onderwijs en gerichte begeleiding ook voor deze categorie leerlingen een maatschappelijke noodzaak
is. Onze school is aangesloten bij de Vereniging van Begaafdheidsprofielscholen (BPS)