Bron: <b>DUO</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersVO/6192449487635169" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
In het schoolplan beschrijft de school de onderwijsplannen voor een periode van vier jaar. Je leest er bijvoorbeeld welke manier van lesgeven de school kiest en hoe de kwaliteit van het onderwijs bewaakt en verbeterd wordt. In het document staat ook meer informatie over het personeel op de school.
Visie op ondersteuning:
leerlingen kunnen extra ondersteuning krijgen als zij te maken hebben met leer- en of sociaal-emotionele problemen.
Ondersteuningsstructuur:
- De mentor staat centraal in de begeleiding van onze leerlingen (eerstelijn) en onderhoudt de contacten met de ouder(s) / verzorger(s).
- Er is een zorg coördinator die verantwoordelijk is voor de begeleiding van alle leerlingen in de school.
- Het zorgteam bestaat uit de zorg coördinator, 5 basis+ coaches, remedial teacher, dyslexiecoach en een orthopedagoog.
- Indien nodig is op school extra begeleiding mogelijk (SMW, leerplicht). Ook kan er doorverwezen worden naar hulp buiten school.
Bijlage:
Ondersteuningsplan 2019-2020.
In het ondersteuningsplan staat hoe de ondersteuning aan de leerlingen op onze school geregeld is.