<b>Boven advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 hoger dan het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.<br /> <b>Op advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 op het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.<br /> <b>Onder advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 lager dan het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.">Schooladvies en plaatsing
Hier zie je per onderwijssoort of leerlingen in het derde leerjaar boven, op of onder hun basisschooladvies zitten. Alleen de leerlingen die in leerjaar 1, 2 en 3 op dezelfde school zitten, worden hierin meegenomen. De school kan je vertellen wat ze van de resultaten vindt.
Hier zie je het percentage leerlingen dat zonder vertraging de onderbouw doorloopt. Je ziet ook het percentage leerlingen dat zonder vertraging de bovenbouw doorloopt. De school kan je vertellen wat ze van de resultaten vindt.
Hier zie je hoeveel leerlingen centraal examen hebben gedaan en hoeveel procent daarvan het diploma heeft behaald. De school kan je vertellen wat ze van de resultaten vindt.
In schooljaar 2019/2020 zijn de centrale examens wegens Covid-19 afgelast.
De schoolexamens vormden de bron om te bepalen of een leerling wel of niet geslaagd was.Uiteindelijk is op grond van deze slaag-/zakregeling 1 leerling gezakt.
Let op: vanwege het coronavirus zijn er in schooljaar 2019-2020 geen centrale examens afgenomen. De examencijfers van dit schooljaar ontbreken daarom in de trendgrafiek.
Hier zie je per onderwijssoort welk vervolgonderwijs de leerlingen volgen. Dit gaat over de situatie direct na hun examen en over de situatie na één jaar. Dit is uitgesplitst in de categorieën vo, mbo, hbo, wo en overig. De categorie 'overig' laat zien hoeveel procent van de leerlingen een andere keuze maakt en geen onderwijs volgt in het het bekostigd onderwijs. Zij gaan bijvoorbeeld werken, nemen een tussenjaar of volgen een particuliere opleiding.
Het oordeel van de Inspectie is waardevol om de kwaliteit van ons onderwijs te verbeteren. De aanbevelingen geven ons belangrijke handvaten om ons onderwijs te verbeteren naast de ingezette onderwijskundige vernieuwingen waar we nu mee bezig zijn. Naast de Transformatieve School gebruiken we ook de methode LeerKRACHT. Deze methodes geven medewerkers houvast in hun professionele omgeving en leerlingen gereedschappen om te switchen en te klimmen op de verschillende ladders in hun leven (schoolcultuur, straatcultuur en thuiscultuur).