<b>Boven advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 hoger dan het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.<br /> <b>Op advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 op het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.<br /> <b>Onder advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 lager dan het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.">Schooladvies en plaatsing
We zien dat het aantal leerlingen in de onderbouw dat overgaat naar het volgende leerjaar gedaald is van 97,6 naar 95,2%. Een reden daarvoor kan zijn het kansrijk adviseren van groep 8 leerlingen en het kansrijk bevorderen van leerlingen in het eerste coronajaar.
Het slaagpercentage van havo ligt iets lager dan andere jaren. We zien dat havisten relatief het meeste last hebben van gedaalde motivatie door de lockdowns.
Hier zie je het percentage leerlingen dat zonder vertraging de onderbouw doorloopt. Je ziet ook het percentage leerlingen dat zonder vertraging de bovenbouw doorloopt. De school kan je vertellen wat ze van de resultaten vindt.
Onze slaagpercentages liggen boven het landelijk gemiddelde. We streven naar verdere groei door:We verwachten zo een herstel van onze (zeer) goede resultaten van enkele jaren geleden.
- extra examentraining
- intensievere coaching door de mentoren
- nauwere contacten met thuis.
De examencijfers vertonen een stijgende lijn. Ons doel is boven het landelijke gemiddelde uit te komen, zoals van CSW verwacht mag worden.
Let op: vanwege het coronavirus zijn er in schooljaar 2019-2020 geen centrale examens afgenomen. De examencijfers van dit schooljaar ontbreken daarom in de trendgrafiek.
Hier zie je per onderwijssoort welk vervolgonderwijs de leerlingen volgen. Dit gaat over de situatie direct na hun examen en over de situatie na één jaar. Dit is uitgesplitst in de categorieën vo, mbo, hbo, wo en overig. De categorie 'overig' laat zien hoeveel procent van de leerlingen een andere keuze maakt en geen onderwijs volgt in het het bekostigd onderwijs. Zij gaan bijvoorbeeld werken, nemen een tussenjaar of volgen een particuliere opleiding.
CSW is gewend aan een cyclisch proces van evaluatie en bijstelling van onderwijsdoelen, gericht op een voortdurende verbetering van haar onderwijs. Een stafmedewerker kwalteitszorg ondersteunt dit proces.