<b>Boven advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 hoger dan het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.<br /> <b>Op advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 op het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.<br /> <b>Onder advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 lager dan het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.">Schooladvies en plaatsing
We zien dat het percentage leerlingen van de drie schoolsoorten dat boven of onder het schooladvies onderwijs volgt niet veel afwijkt van het landelijke beeld. Het percentage leerlingen wat op het schooladvies zit, is zelfs hoger dan het landelijke percentage.
Het percentage leerlingen dat in de onderbouw is overgegaan is de afgelopen jaren gestabiliseerd.
In de bovenbouw zien we, behalve bij havo, dat er een sterk dalende trend lijkt te zijn met meer leerlingen die niet zijn overgegaan. We hebben echter gedurende de coronapandemie kansrijk bevorderd en de overgangsnormen dusdanig gehanteerd dat we leerlingen hebben laten overgaan met een gerede kans op succes in het volgende schooljaar. Er waren meer leerlingen met een achterstand op cognitief of sociaal-emotioneel gebied, opgelopen tijdens de lockdowns, dan voorgaande jaren. Ons driejaarsgemiddelde bevindt zich echter boven de norm.
Onze slaagpercentages liggen boven het landelijk gemiddelde. We streven naar verdere groei door:
- extra examentraining
- intensievere coaching door de mentoren
- nauwere contacten met thuis.
De examencijfers tonen op alle niveaus (lichte) groei.
CSW is gewend aan een cyclisch proces van evaluatie en bijstelling van onderwijsdoelen, gericht op een voortdurende verbetering van haar onderwijs. Een stafmedewerker kwalteitszorg ondersteunt dit proces.