Bron: <b>ProZO! - Sectorraad Praktijkonderwijs</b><br/> Aantal leerlingen (op 1 okt.): <b>221</b><br/> Respondenten: <b>72</b><br/> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_vo/757e7333-20a5-4334-9dd8-5f3e3322a85f" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Ouders/verzorgers van onze leerlingen geven op veel punten een positieve waardering, die vergelijkbaar is met het landelijk gemiddelde bij praktijkscholen. Ouders vinden bijvoorbeeld dat onze leraren leerlingen positief helpen en stimuleren. We zijn blij met deze waardering, mede omdat we flink gegroeid zijn en alle ouders/verzorgers voldoende willen betrekken bij de ontwikkeling van hun kind.
We scoren hoger dan landelijk gemiddeld wat betreft:
- Passend aanbod (de leraren houden rekening met wat mijn kind kan, ze helpen mijn kind en vertellen wat hij/zij goed doet en wat beter kan).
- Stages en werken (de school begeleidt mijn kind goed bij stages en helpt bij het zoeken van stages en werk/vervolgopleiding).We kijken ook steeds op welke punten we ons kunnen verbeteren. Daarbij nemen we uiteraard de vragen mee die ouders/verzorgers ons stellen in de praktijk op school of via de Deelraad. Ook de punten die in de enquête iets lager scoren nemen we mee als verbeterpunt, zoals:
- Het begeleiden van leerlingen, ook in de zin van leren hoe ze met kritiek moeten omgaan.
- Communiceren met ouders, waaronder vertellen wat school van ouders/verzorgers verwacht en ouders zich voldoende betrokken laten voelen. Via de coach van hun kind hebben onze ouders/verzorgers een rechtstreeks aanspreekpunt bij wie ze met hun vragen en zorgen terecht kunnen. De coach of de zorgfunctionaris zoekt (uiteraard) contact met ouders/verzorgers wanneer er iets aan de hand is op school, zodat we samen goed op de hoogte blijven van de ontwikkeling van de leerling.