Bron: <b>DUO</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_vo/3a2bd521-797b-488d-a466-ce284755bb1c" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het schoolplan 2020-2024: Op weg naar wendbaar en weerbaar.
Ons onderwijs kent drie pijlers: kwalificatie, socialisatie en persoonsvorming
Elke leerling verlaat onze school met een diploma; deze kwalificatieplicht voelen wij en dragen wij uit. Daarnaast zetten wij sterk in om leerlingen richting te geven en mee te nemen in hoe de maatschappij werkt. De socialisatie is de belangrijke tweede pijler. En tenslotte is het van wezenlijk belang om je zelf te leren kennen: wat kan ik, wie ben ik, wat wil ik. Deze persoonsvorming, de leerling in actie, is het derde aandachtsveld. Dat alle drie tezamen is voor ons goed onderwijs!
De algemene en de specifieke begeleiding van leerlingen staat beschreven in het Ondersteuningsprofiel. Algemene begeleiding geldt voor alle leerlingen en omvat de dagelijkse studiebegeleiding en sociale begeleiding van de klas. De mentor staat hierbij centraal.Specifieke begeleiding geldt voor leerlingen die een extra steuntje nodig hebben op leergebied of sociaal-emotioneel gebied. Hiervoor zijn speciaal opgeleide medewerkers in de school.