Bron: <b>DUO</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_vo/3a2bd521-797b-488d-a466-ce284755bb1c" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De school heeft een sterke positie in het Amsterdamse VO. Door de overheid wordt het belang van maatwerk inmiddels onderkend en wordt de mogelijkheid geboden om vakken op een hoger niveau af te sluiten en voor bepaalde vakken op een eerder moment examen af te leggen. Juist op onze school zijn alle voorwaarden - daltonprincipes, technische infrastructuur en de opgebouwde voorsprong in digitaal onderwijs - aanwezig om dat maatwerk te kunnen bieden.
De docenten zijn onderverdeeld in verschillende onderwijsteam. In deze teams hebben zij de gezamenlijke verantwoordelijkheid voor de begeleiding van verschillende groepen leerlingen. Speerpunten zijn : het geven van een extra impuls aan de mavo-afdeling, de determinatie van klas 1 naar klas 2, versterking van het profielkeuzeproces en de begeleiding naar het vervolgonderwijs.
Het hier gepubliceerde schoolplan heeft betrekking op de periode 2020 t/m 2024.
Leerlingenbegeleiding en zorg zijn gericht op het verbeteren van de leerprestaties van leerlingen. Mentoren spelen een heel belangrijke rol in o.a. het aanleren van studievaardigheden en het begeleiden van leerlingen. De decanen ondersteunen bij schoolloopbaan en beroepskeuze. Zorgcoördinatoren en remedial teacher helpen bij dyslexie, faalangst en andere sociaal-emotionele problemen. Er wordt intensief samengewerkt met externe instellingen en hulpverleners, zoals maatschappelijk werk, schoolarts, buurtregisseur, Bureau Jeugdzorg en de GG&GD. De school maakt onderdeel uit van Het Samenwerkingsverband Voortgezet Onderwijs Amsterdam-Diemen.