<b>Boven advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 hoger dan het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.<br /> <b>Op advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 op het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.<br /> <b>Onder advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 lager dan het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.">Schooladvies en plaatsing
Leerlingbegeleiding en kwaliteitszorg zorgen er voor dat in de meeste gevallen (Havo en Vwo) de leerling op de juiste plek zit. D.w.z. behorend bij het niveau wat de leerling aankan en waar de leerling de grootste kans heeft op succes. De Mavo scoort wat dat betreft onder de norm. Daar waar opstroom mogelijk is zullen we dat altijd doen. Kansen geven waar dat realistisch is. Want dat is in het belang van de leerling.
Hier zie je het percentage leerlingen dat zonder vertraging de onderbouw doorloopt. Je ziet ook het percentage leerlingen dat zonder vertraging de bovenbouw doorloopt. De school kan je vertellen wat ze van de resultaten vindt.
Hier zie je hoeveel leerlingen centraal examen hebben gedaan en hoeveel procent daarvan het diploma heeft behaald. De school kan je vertellen wat ze van de resultaten vindt.
Hier zie je het gemiddelde examencijfer van de leerlingen die het centraal examen hebben gemaakt. Voor vmbo-scholen zie je het gemiddelde van twee examens: het centraal examen en het centraal schriftelijk en praktisch examen. De school kan je vertellen wat ze van de resultaten vindt.
Op 2 februari 2023 heeft de inspectie een kwaliteitsonderzoek uitgevoerd op Park Lyceum. Wat gaat goed? Voor leerlingen met een sociaal-emotionele hulpvraag is ruimschoots aandacht en begeleiding beschikbaar. De extra ondersteuning voldoet aan de wettelijke eisen. Leraren leggen duidelijk uit, zorgen voor geschikte opdrachten en geven de leerlingen effectieve feedback. Ze hebben daarbij oog voor verschillen tussen leerlingen. De schoolleiding weet goed wat er beter moet op de school, zoals de begeleiding van leerlingen met leerachterstanden en leervoorsprong beter begeleiden. Hiervoor zijn de keuzewerktijden ingevoerd. Ook moeten de afdelingen taalachterstanden bij leerlingen structureel aanpakken. De school heeft daarvoor taalbeleid ontwikkeld en vrij lezen ingevoerd.
Dit schooljaar zal de Inspectie de effecten van de verbeterplannen bekijken.