Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Als de basisondersteuning niet genoeg is, kunnen we bij het samenwerkingsverband een arrangement aanvragen. Wanneer het reguliere aanbod voor een leerling niet passend is, kan er vanaf groep 6 besloten worden om over te gaan op een eigen leerlijn voor één of meerdere vakken. In de afgelopen jaren hebben wij arrangementen gehad voor leerlingen met: Leerachterstanden/ lage intelligentie Dyslexie Lichamelijk/motorisch beperkt gedrag een stoornis in het autistisch spectrum (ASS)h oogbegaafdheid (HB)Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De Eendragt is een school voor thuisnabij onderwijs. We zorgen ervoor dat kinderen een aanbod krijgen dat past bij hun ontwikkelingsniveau. Daarbij wordt rekening gehouden met de factoren die nodig zijn om te blijven ontwikkelen. Voor kinderen die extra nodig hebben om tot ontwikkeling te komen doen we dat bijvoorbeeld door extra instructietijd, aangepast werk of lagere oefentijd. Voor kinderen die extra uitdaging nodig hebben doen we dat bijvoorbeeld door het compacten van hun werk zodat ze meer tijd hebben voor verrijkingswerk of verdieping van onderwerpen.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.