Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op de Diamant werken wij met leerpleinen. Naast het klaslokaal kunnen de kinderen ook kiezen voor werken op de leerpleinen Hier is regelmatig een leerkracht aanwezig om instructie te geven en toezicht te houden. Op deze manier willen wij de leerlingen de ruimte geven om zelf de plek te kiezen in de school om zelfstandig aan taken te werken.
Bovendien wordt in deze ruimte lesgegeven aan kleine groepjes kinderen die een specifieke ondersteuningsbehoefte hebben.
De groepen 1 en 2 werken grotendeels thematisch. Dit betekent dat de meeste vakken geïntegreerd worden aangeboden.
De groepen 3 t/m 8 werken grotendeels thematisch. Dit betekent dat de meeste vakken geïntegreerd worden aangeboden.
Ons schoolondersteuningsprofiel zal worden aangepast in het jaar 2024-2025Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Wij zijn op weg naar inclusiever onderwijs. Dit past bij ons huidige beleid en dat van de toekomst.
Wel zullen wij altijd in overleg met ouders, team, externe begeleiders afwegen wat of wie wij nodig hebben voor de ontwikkeling van de kinderen. Binnen die afweging wordt waar nodig ook gekeken naar een plek (deels) op een andere school als dat voor de ontwikkeling van een kind gewenst is.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.