KBs De Schakel

Van Hogendorplaan 30 3445 CJ Woerden

  • Schoolfoto van KBs De Schakel
  • Schoolfoto van KBs De Schakel
  • Schoolfoto van KBs De Schakel
  • Schoolfoto van KBs De Schakel
  • Schoolfoto van KBs De Schakel

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

In geval van ziekte of verlof van een leerkracht, wordt er altijd een stappenplan bij ons gevolgd. We streven er naar om een leerkracht in te zetten die de groep al kent.  

KBs De Schakel stappenplan vervanging bij ziekte:     

1) Via de planner van Transvita (Pio-Pool) invalpool worden alle mogelijke vervangers benaderd.     

2) Er wordt een algemene vraag uitgezet onder het team dat er een vervanging nodig is. Het team denkt mee in het probleem op te lossen.  

3) Als er dan geen vervangers(sters) beschikbaar zijn worden de parttimers van de eigen basisschool benaderd of zij eventueel de mogelijkheid hebben in te vallen, na de inventarisatie van de mogelijkheden bij de parttimers.   

4) Indien stap 1 t/m 3 geen oplossing heeft geboden, wordt getracht een passende oplossing te creëren uit één van de volgende mogelijkheden: 
Ad4a) Inzet van interne Pabostudenten of ROC-studenten (opleiding onderwijsassistent), waarbij de vrij geroosterde leerkracht dan in principe wordt ingezet in de te vervangen groep.   
AD4b) Aan de kinderorganisatie Kind & Co wordt gevraagd om een pedagogisch medewerker - die gekoppeld zijn aan de school en die een lesbevoegdheid hebben - beschikbaar te stellen tegen betaling.
Ad4c) De overige leerkrachten die op dat moment geen lesgevende taken hebben en IB-ers of directie met lesgevende bevoegdheid vangen de eerste dag op en dit voor maximaal 2 dagen per maand in de corona/griepperiode.   
Ad4d) Anderen, met een HBO-opleiding, en door de directie als competent bevonden personen worden voor maximaal 1 dag per maand in de corona/griepperiode ingezet.    

5) Als voorgaande mogelijkheden geen aanvaardbare oplossing bieden, zal de betreffende groep een melding via Social Schools krijgen, waarin de ouders kenbaar wordt gemaakt, dat hun kind de volgende dag geen les kan krijgen en dus ook niet op school kan komen. Als dit meerdere dagen achter elkaar nodig is, zal er periodiek een andere groep leerlingen thuis moeten blijven.  

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op de Schakel zijn wij van mening dat je leert met je hoofd, handen en hart. We maken gebruik van het kunst- en cultuurprogramma van KUVO en werken samen met Het Klooster voor muziek en theatereducatie. Door onze eigen vakspecialist geven wij structureel invulling aan kunst en cultuur en door een muziekdocent wordt er wekelijks muzieklessen gegeven, beide zijn in de groepen 1 t/m 8.

Onze vakleerkracht bewegingsonderwijs verzorgt wekelijks op donderdag de gymlessen voor de groepen 3 t/m 8. De vakleerkracht bewaakt de doorgaande lijn en adviseert de leerkracht over de zelf te geven tweede gymles.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Passend Onderwijs

Met de wetgeving rond Passend Onderwijs wordt beoogd dat ieder kind een passend onderwijsarrangement krijgt. Ouders, en met name ouders van een kind meteen speciale onderwijsbehoefte, kunnen een beroep doen op de zogenaamde onderwijszorgplicht voor ieder schoolbestuur, die ertoe leidt dat ieder kind een passend onderwijsaanbod  krijgt. Dat kan worden aangeboden op één van de reguliere basisscholen van het bestuur, maar ook daarbuiten, bijvoorbeeld in het speciaal basisonderwijs. 

Om de zorgplicht waar te kunnen maken, werken de scholen van Kalisto -en daarmee ook onze school- samen in het samenwerkingsverband Passenderwijs (www.passenderwijs.nl). Alle scholen en schoolbesturen die hierbij zijn aangesloten, werken samen aan een dekkend onderwijsaanbod voor alle leerlingen in de basisschoolleeftijd in de regio West-Utrecht op basis van het ondersteuningsprofiel van elke school. Voor onze school zien we Passend Onderwijs vooral als uitdaging om onze kwaliteit in het primaire onderwijsproces nog beter te maken.


Ondersteuningsplan

Ook onze school heeft een ondersteuningsplan, waarin de lichte en zware ondersteuning voor onze leerlingen staat beschreven. Het plan sluit aan op het ondersteuningsplan van Samenwerkingsverband Passenderwijs. In dit ondersteuningsplan legt onze school vast hoe het team passend onderwijs voor elk kind wil realiseren. Beschreven wordt hoe we de lichte ondersteuning vormgeven en wie daarvoor verantwoordelijk is en welke mogelijkheden onze school heeft om leerlingen met een zware ondersteuningsbehoefte te kunnenhelpen. Dit ondersteuningsplan wordt ten minste 1 keer per 4 jaar opgesteld en kan tussentijds worden aangepast. Ouders en leraren hebben inspraak op dit plan in de Medezeggenschapsraad. U kunt dit plan vinden op onze website onder 'Protocollen en formulieren'.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Onze school werkt met specialisten. Deze specialisten worden ingezet om ieder talent te herkennen en optimaal te laten floreren. 

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

KBs De Schakel werkt samen met Kind en Co en biedt alleen een BSO: https://www.kmnkindenco.nl/bso/buitenschoolse-opvang-de-staatsliedjes/

Terug naar boven