Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Voor leerlingen die om welke reden dan ook extra zorg nodig hebben, biedt de school een goede zorgstructuur. Kinderen die extra oefening of extra uitdaging nodig hebben krijgen, na overleg met de intern begeleider, ondersteuning in de klas en soms buiten de klas. Dit wordt nader verwoord in het Zorgplan en het SOP (School Ondersteunings Profiel).
Zie ook de betreffende blz. in onze schoolgids.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Wij zijn en blijven als school, team en stichting altijd in ontwikkeling om op de hoogte te zijn en blijven van ontwikkelingen binnen het (basis)onderwijs en kinderen de ondersteuning te bieden die zij nodig hebben.
Als een vierjarige voor het eerst naar school gaat, is dat een grote stap. Het is dan belangrijk dat de school voor het kind zo snel mogelijk een veilige wereld is. Heel bewust legt De Regenboog de nadruk op spelend leren; spelen met elkaar, met spel- en ontwikkelingsmateriaal en met expressie materiaal zoals klei, verf, enz. De kleuterlokalen zijn verdeeld in diverse hoeken zoals o.a. een speelhoek, een verfhoek een bouwhoek en zandtafel.
In de kasten bevinden zich allerlei materialen om de eerste beginselen van het rekenen, lezen en schrijven aan te leren. Het werken in deze groepen gebeurt vanuit de kring. In de kring begint de schooldag. Daarna wordt er gespeeld en gewerkt aan tafels, in de hoeken, in de gymzaal en op het schoolplein. De kleutergroepen werken o.a. met de nieuwste methode van Schatkist. In deze methode wordt op gestructureerde wijze de voorbereidingen op taal en rekenen aangeboden. Daarbij besteedt deze methode veel aandacht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van de kinderen. Aan de hand van thema’s die aansluiten bij de belevingswereld van kinderen wordt het een en ander aangeboden. De verwerking vindt o.a. plaats in de hoeken, maar ook digitaal m.b.v Ipads.