Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/00b49709-bc09-4503-9945-fe4292ce5dd7" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Bij schooltijden en opvang wordt getoond hoe de school de schooldag inricht. Zichtbaar is welk rooster de school hanteert en welke vrije dagen en vakanties er zijn. Daarnaast is te zien of er voor- of naschoolse opvang is georganiseerd en zo ja, hoe en waar dat geregeld is.
Jezelf veilig voelen op school en om school is een belangrijke voorwaarde voor leerlingen om tot ontwikkeling te komen. Op het Baken doen we ons uiterste best om dit voor alle leerlingen te realiseren. Onze preventieve aanpak via de Kanjertraining is hiervoor een belangrijk fundament. Indien nodig bestaat er altijd een mogelijkheid om op te schalen en hanteren we de aanpak uit ons pestprotocol.
Om het welbevinden van onze leerlingen te monitoren maken we jaarlijks gebruik van vragenlijsten die door de leerlingen van groep 7 en 8 worden ingevuld. Dit geeft ons waardevolle informatie over hoe de leerlingen het op school ervaren.Bij de afname valt met name de indicator welbevinden op. Een deel van de kinderen geeft aan het niet leuk te vinden op school. Dit is iets dat we terug zien in de klas. De motivatie van een aantal kinderen voor het schoolwerk is minimaal. Als interventie zijn we dit schooljaar gestart met workshopmiddagen zodat kinderen veel breder hun talenten gaan gebruiken en ontdekken. Daarnaast zetten we vaker coöperatieve werkvormen in en maken we gebruik van materialen om de actieve betrokkenheid van de kinderen te vergroten.