Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Onze school heeft vier heterogene kleutergroepen.
Daarnaast hebben we drie heterogene groepen (3-4, 5-6 en 7-8) en zes homogene groepen (3, 4, 5, 6, 7 en 8).
Overgang van de combinatiegroepen
Een leerling die geplaatst is in een combinatiegroep blijft de gehele schooltijd in de combinatiegroep en zit twee jaar in de 3-4, twee jaar in de 5-6 en twee jaar in de 7-8. Het eerste jaar als jongste, het tweede jaar als oudste. Voorbeeld: ?-4 / 3-? / ?-6 / 5-? / ?-8 / 7-?
Onze school heeft 13 klaslokalen, precies genoeg voor onze 13 groepen. De eerste verdieping is aangepast voor extra ondersteuning. Alle groepen, zowel de gemengde als de gelijke, hebben dezelfde leerdoelen.
Doorstroom naar groep 3
De leerlingen van groep 2 gaan voor de zomervakantie alvast één keer een deel van de ochtend/middag wennen in groep 3 of 3-4. Als team bepalen wij in welke groep de leerlingen geplaatst worden. Wij streven ernaar om de ouders voor de zomervakantie over de groepsindeling voor de nieuwe groepen 3 en 3/4 te informeren. Ondanks de zorgvuldigheid waarmee de indeling van elke groep gemaakt wordt, kan in de loop van een schooljaar blijken dat er voor een kind een verandering van groep wenselijk is. Uiteraard is daar oog voor en wordt dit in voorkomende situaties met de ouders besproken.
Wij bieden regulier onderwijs en als blijkt dat bij aanmelding een leerling een ondersteuningsbehoefte heeft, past de school de zorgplicht toe.
Bij toelating van een leerling met extra ondersteuningsbehoefte zal de school jaarlijks beoordelen of de school aan de ondersteuningsvraag kan blijven voldoen.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Onze ambitie is te groeien naar een school met specialisten op het gebied van taal, rekenen, gedrag en meer-hoogbegaafde kinderen. Enkele collega's scholing gestart, zo volgt een collega de opleiding specialist hoogbegaafdheid.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.