Uiteraard hopen we dat alles zo goed geregeld is en dat u tevreden bent over het kindcentrum.
Wij vertrouwen erop dat u zich rechtstreeks tot het kindcentrum richt wanneer iets onverhoopt niet naar wens loopt. Dat kan altijd een keer gebeuren. De leerkracht(en) van uw kind(eren) en desgewenst de directeur staan u graag te woord om te kijken of het probleem opgelost kan worden.
IKC De Wereldwijzer heeft echter wel een klachtenregeling. Deze regeling is op het kindcentrum aanwezig. Wilt u deze regeling inzien of er gebruik van maken dan kunt u contact opnemen met één van de contactpersonen op ons kindcentrum.
Is er op het kindcenrum bijvoorbeeld sprake van:·
Een conflict met een medewerker.·
Een conflict met een leerling.·
Een conflict met een ouder.·
Een conflict met de directie.·
Een conflict tussen medewerkers.·
Een conflict tussen leerlingen.·
Een conflict tussen ouders
Dan kan er een beroep gedaan worden op één van de contactpersonen. Het is uiteraard de bedoeling dat eerst getracht wordt eventuele problemen op te lossen in directe gesprekken met leerlingen, medewerkers, ouders of directieleden.
Wanneer deze gesprekken geen resultaat opleveren kunt u gebruik maken van de klachtenregeling. Eventuele klachten worden afgehandeld aan de hand van het, door ons bestuur vastgesteld, klachtenprotocol. De contactpersoon van onze school is: mevr. Ineke Molier. Zij is bereikbaar op: 010 4347904
U mag uw klacht- wanneer u er op het kindcentrum niet uitkomt- ook indienen bij het bestuur van de Stichting via de algemeen directeur mevr. Juliet vd Lugt tel: 010 4451050
Vertrouwenspersoon
Het bestuur van ons kindcentrum heeft een vertrouwenspersoon aangesteld. Bij deze vertrouwenspersoon kunt u terecht voor bovengenoemde zaken maar ook bij vermoedens van seksueel misbruik, seksuele intimidatie en fysiek of psychisch geweld. Wanneer een gesprek met de school en/of ons contactpersoon naar uw mening niet tot resultaten leidt kunt u zich wenden tot de vertrouwenspersoon. De vertrouwenspersoon, mevr. A. Groen, is bereikbaar via 010-4071993 of [email protected].
Vertrouwensinspecteur
De inspectie van onderwijs heeft een meldpunt vertrouwensinspecteurs. Betrokkenen bij het onderwijs kunnen bij dit meldpunt terecht met klachtmeldingen over: seksueel misbruik, seksuele intimidatie, fysiek geweld en psychisch geweld zoals grove pesterijen. Ook voor signalen betreffende discriminatie, onverdraagzaamheid fundamentalisme, radicalisering, extremisme en dergelijke kunt u terecht bij de vertrouwensinspecteur. Iedereen op school die geconfronteerd wordt met dergelijke zaken kan contact opnemen met de contactpersonen, de vertrouwenspersoon of de vertrouwensinspecteur. Het meldpunt vertrouwensinspecteurs is tijdens kantooruren en tegen lokaal tarief bereikbaar tel: 0900 1113111.
Daarnaast kunt u gebruik maken van de landelijke klachtencommissie voor openbaar en algemeen toegankelijk onderwijs(lgc-lkc). De commissie onderzoekt de ingediende klacht en brengt advies uit aan het bevoegd gezag over de gegrondheid van de klacht. De commissie kan in haar advies een aanbeveling doen over de door het bevoegd gezag te nemen maatregelen. Gegevens Landelijke Klachtencommissie: Gebouw “Woudstede” Zwarte Woud 2 Postbus 851913508 AD Utrecht Tel: 030 2809590Fax: 030 2809591E-mail:[email protected] Internet: www.onderwijsgeschillen.nl