Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
In principe groeperen we de leerlingen in homogene groepen. Soms is een combinatiegroep noodzakelijk vanwege de leerlingenaantallen per groep. Indien we een combinatiegroep maken, bekijken we kritisch welke instructielessen toch in de enkele jaargroep gegeven moeten worden.
Basisschool De Heiacker maakt gebruik van de methode Schatkist, die speciaal ontwikkeld is voor kleuters. Schatkist is het bronnenboek bij het uitwerken van thema’s. Naast Schatkist werkt de school ook vanuit de uitgangspunten van Basisontwikkeling. Welke Betekenis heeft een thema voor kinderen? Welke Bedoelingen hebben de leerkrachten? Hoe zorgen de leerkrachten voor een grote Betrokkenheid bij de kinderen? Aan de hand van de ontwikkelingsperspectieven van Basisontwikkeling volgt de school de spelontwikkeling van kinderen.
De school gaat uit van de kerndoelen, met daaraan gekoppeld de leerlijnen en de tussendoelen. De methodes van de verschillende vakgebieden worden gebruikt, om ervoor te zorgen dat de leerstof doelgericht en via een doorgaande lijn aangeboden wordt.
Onder levensbeschouwing valt ook Kwink, de lessen in het kader van de doorgaande lijn sociaal emotionele ontwikkeling.
We geven geen aparte lessen Engels, maar doen in alle groepen bestaande activiteiten in het Engels, ongeveer 2,5 tot 3,5 uur per week.
.
Onze school werkt als brede school samen met Korein, die kinderopvang, peuterspeelzaalwerk en buitenschoolse opvang in ons gebouw verzorgt. Een Brede School is een verbreding van het onderwijs met een breed aanbod van diensten en activiteiten in één concept. Een netwerk van diensten en dienstverleners rondom kinderen van 0-16 jaar.