Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op OBS de Viermaster werken we dit schooljaar met 12 groepen. De jongste leerlingen starten bij de pinguïns of bij de zeepaardjes, de andere twee kleutergroepen zijn homogene groepen 2. We werken dit jaar met 3 combinatiegroepen.
Hieronder een overzicht van de groepen en de leerkrachten die dit schooljaar in deze groepen werken.Pinguïns: Petra Mulder en Esther Eggebeen
Zeepaardjes: Marijke Sijbring en Marieke Meerveld
Vissen: Joyce de Vries en Esther Eggebeen
Zeehonden: Ineke Bouwmeester en Kitty Meeuwis
Groep 3a: Laura Vos en Bertha Meijer
Groep 3b/4b: Gretha de Jonge en Henrieke Zoer
Groep 4a/5a: Mariska Kamphuis en Albert Jan Bosscher
Groep 5b: Pien Zuidema en Albert Jan Bosscher
Groep 6: Henk Norder en Kees Vijfhuize
Groep 7a: Francisca Wever en Kees Vijfhuize
Groep 7b/8b: Frank Panneman en Sjoerd Huinink
Groep 8a: Henk Haan en Albert Jan BosscherOnderwijsassistent: Bert Pinkster
Mobiele telefoons
Leerlingen mogen een mobiele telefoon mee naar school nemen. Dit is op eigen risico. De telefoons worden bij binnenkomst in de daarvoor bestemde bak gedaan en worden tijdens schooluren niet gebruikt voor privéredenen. In overleg met de leerkracht kunnen deze wel worden ingezet voor onderwijskundige doeleinden.
Bewegingsonderwijs
De groepen 2 t/m 8 krijgen één keer per week bewegingsonderwijs van de vakleerkracht en er wordt één keer bewegingsonderwijs gegeven door een leerkracht. De groepen 5 hebben één keer per week bewegingsonderwijs en gaan één keer per twee weken zwemmen.
We proberen bij het onderwijs aan jonge kinderen zoveel mogelijk uit te gaan van de ervaringen van de kinderen zelf, waarbij we ervoor zorgen dat er een rijk aanbod van materialen in de groep aanwezig is, waaruit kinderen zelfstandig een keuze kunnen maken. Grondgedachte hierbij is dat kinderen een eigen ontwikkelingskracht hebben. Kinderen zijn in hun ontwikkeling echter wel afhankelijk van de invloed van hun omgeving en het aanbod wat ze binnen deze omgeving krijgen.
Voor elke leerling die extra zorg nodig heeft is het goed om te kijken wat wij als school kunnen bieden. Dit wordt dan ook per leerling bekeken, extra informatie vindt u in het schoolondersteuningsprofiel. Deze is als bijlage toegevoegd, ook kunt u deze vinden op de website van school.