Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Binnen onze school zijn de groepen 1 en 2 combinatiegroepen. Dat hebben we bewust zo ingericht. Jonge kinderen ontwikkelen zich met sprongen. In een gemengde groep, waar oudste en jongste kleuters samen een plek hebben, is er altijd ruimte om aan te sluiten en te leren bij en van een ander.
De groepen 3 tot en met 8 zijn homogene groepen van gemiddeld 25 leerlingen.
De groepen gaan op verschillende momenten naar buiten om te spelen, zodat er niet teveel leerlingen tegelijk buiten zijn en er ook echt ruimte om te spelen is. In de pauzes ontmoeten de kinderen elkaar groepsoverstijgend.
Leerlingen uit de hogere groepen helpen jongere leerlingen met lezen, spelen en praktische zaken zoals spellen in groep 3 of bij de kleuters.
Dit schooljaar is er een taalklas in onze school gekomen waar leerlingen worden opgevangen en begeleid die recent naar Nederland zijn gekomen. Zij maken nu deel uit van een gewone schoolsetting, wat helpt bij het integreren.
We besteden expliciet aandacht aan verkeer, sociale redzaamheid, de Kanjertraining, kunst en cultuur, onderwijs in wetenschap en techniek en burgerschapsvorming.
We besteden expliciet aandacht aan verkeer, sociale redzaamheid, de Kanjertraining, kunst en cultuur, onderwijs in wetenschap en techniek en burgerschapsvorming.
Onze meer- en hoogbegaafde leerlingen komen één keer per week bijeen om flink te worden uitgedaagd. Leren leren is hierbij belangrijk, alsmede het creatieve aspect in doen en denken. Daarnaast hebben deze kinderen in de groep een aparte leerlijn (met Levelwerk).
Daarnaast krijgen onze 2e-leerweg leerlingen (kinderen die met een vak in een ander leerjaar zitten dan de rest van de groep) elke week begeleiding door de remedial teacher.
Het schoolondersteuningsprofiel is in te zien op de website van de school.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Door de inzet van extra handen in de school (onderwijsondersteuners) kunnen wij veel individuele en groepjes leerlingen meer bieden. Wij zijn steeds op zoek naar manieren om dit te continueren.
't Mozaïek heeft een intensieve samenwerking met kinderopvangorganisatie KOM. KOM hanteert een goed VVE-programma en voorziet in opvang van peuters met een specifieke zorgbehoefte zoals taalachterstanden of wanneer er sprake is van extra pedagogische ondersteuning. Eenmaal in de twee weken bezoekt een peutergroep onze school. De groep speelt dan enige tijd samen met onze jongste kleuters.
Onze Ib'er onderhoudt een warm contact met de zorgcoördinator van KOM zodat een overstap gepaard gaat met de grootst mogelijke zorg.
Er is een goede, warme overdracht als de peuters van KOM naar onze school overstappen. Ook met andere kinderopvangorganisaties is een goed contact.