Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Onze school werkt niet met vakleerkrachten.
Binnen ons team werken we volgens het vastgestelde 'werkkader' waarbinnen de verantwoording is vastgelegd in relatie tot de verschillende zorgniveaus. Er functioneren specialisten op gebied van gedrag, taal, rekenen en zorg. Levensbeschouwing valt onder het aandachtsgebied van de gedragsspecialist. Ook bewegingsonderwijs en creatieve ontwikkeling krijgt speciale aandacht. De specialisten sturen structurele inhoudelijke werkbesprekingen aan.
Wij werken volgens een duidelijke visie die gebaseerd is op de kenmerken van onze leerlingpopulatie (gewicht 32 en spreiding 7). Wij leggen uit waarom wij kiezen voor het leerstofjaarklassenmodel dat wij combineren met intensief dynamisch differentiëren.
specifieke doelgroepen binnen onze school zijn:
- NT2 leerlingen en hun ouders: we hebben m.n. hiervoor een schoolmaatschappelijk werker ingehuurd
- leerlingen met taal problematiek: we hebben m.n. hiervoor een schoollogopedist ingehuurd
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De kenmerken van onze leerlingenpopulatie verplicht ons om breed te differentiëren. We dagen uit en ondersteunen. We baseren ons op het LVS maar zeker ook op methode gebonden resultaten. We differentiëren dynamisch. Zicht op leerlijnen is van wezenlijk belang bij het constateren van hiaten. Het is prettig dat het team gebruik kan maken van ondersteuners (OOP / OP) bij het inhoud geven aan differentiëren.
Het VVE beleid is in goede samenwerking uitgewerkt. De gemeente participeert constructief. Er bestaat een goede samenwerking en overleg op de verschillende aandachtsgebieden: leidinggevenden, zorgondersteuners en uitvoerend groepsleerkrachten en groepsleiders.