Ondanks alle inzet, deskundigheid en goede bedoelingen kan het voorkomen dat ouders ergens niet tevreden over zijn. Als dit voorkomt, dan is de eerste stap om uw ongenoegen met de leerkracht van uw kind te bespreken. Komt u er met de leerkracht niet uit, dan kunt u contact opnemen met de directie. Praten over zaken die niet goed lopen is de eerste stap naar een oplossing. Als u zich ergens zorgen over maakt of de communicatie over bepaalde zaken niet soepel verloopt, wacht dan ook hiermee niet te lang. De directie kan u verwijzen naar de klachtcontactpersoon van de school.
SPO Utrecht hanteert een klachtenprocedure. Deze vind u op de website (www.spoutrecht.nl). Op onze school is Annabel Scholman de klachtcontactpersoon, die de klager kan adviseren op welke wijze er het best met de klacht kan worden omgegaan. Het kan zijn dat de contactpersoon verwijst naar de externe vertrouwenspersoon of rechtstreeks naar de klachtencommissie. Annabel Scholman is bereikbaar via annabel.scholman@spoutrecht.nl of 030-244 86 57.
Externe vertrouwenspersoon
SPO Utrechct heeft een ook een externe vertrouwenspersoon voor ouders en voor personeel benoemd. De vertrouwenspersoon functioneert als aanspreekpunt bij klachten en gaat onder andere na of door bemiddeling een oplossing kan worden bereikt.
Anky Theelen
theelen@human-invest.nl
Telefoon: 06-43498918
Een klacht over iemand die betrokken is bij de school kan ook worden ingediend bij het bestuur of bij de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs. Een klacht kan bij het bestuur worden ingediend (info@spoutrecht.nl). U kunt uiteraard ook eerst telefonisch contact met ons bestuur opnemen (030-2652640). Ons schoolbestuur is aangesloten bij de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs. De Commissie onderzoekt de ingediende klacht en brengt advies uit aan het bevoegd gezag over de gegrondheid van de klacht. De Commissie kan in haar advies een aanbeveling doen over de door het bevoegd gezag te nemen maatregelen. Op de website www.onderwijsgeschillen.nl/klachten vindt u meer informatie over onder meer de relevante regelgeving, de te doorlopen procedure bij de behandeling van klachten en de samenstelling van de Commissie.
Landelijke Klachtencommissie Onderwijs
Postadres: Onderwijsgeschillen
Postbus 85191 3508 AD Utrecht
Telefoon: 030 - 280 9590
www.onderwijsgeschillen.nl
Email: info@onderwijsgeschillen.nl
Inspectie van het onderwijs
www.onderwijsinspectie.nl
Email: info@owinsp.nl
Voor algemene vragen over onderwijs kunt u terecht bij: 0800 – 8051 (gratis).
Klachtmeldingen over seksuele intimidatie, seksueel misbruik, ernstig psychisch of fysiek geweld
meldpunt vertrouwensinspecteurs
0900 – 111 3 111 (lokaal tarief).
Privacy/omgang persoonsgegevens
Onze school verwerkt persoonsgegevens van u en uw kinderen. SPO Utrecht is als schoolbestuur wettelijk verantwoordelijk voor het zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens. SPO Utrecht vindt een goede omgang met persoonsgegevens van groot belang en handelt volgens de huidige privacywetgeving. In onze privacyverklaring en privacyreglement is aangegeven hoe wij omgaan met persoonsgegevens. Beide documenten kunt u eenvoudig raadplegen op de website van SPO Utrecht: www.spoutrecht.nl en via de website van onze school.