Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
De NRS heeft geen specifieke doelgroepen opgenomen in het Schoolondersteuningsplan.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Op de NRS vinden we inclusiviteit erg belangrijk. Dat is terug te zien bij de aanmeldingsprocedure. We zijn een van de weinige scholen die geen voorrang bieden op plaatsing aan kinderen in de wijk. Ook proberen we kinderen zo lang mogelijk passend onderwijs te bieden binnen onze schoolsetting. Daar staan we in de omgeving en bij het samenwerkingsverband om bekend. In het schoolondersteuningsplan (SOP) hebben we beschreven welke ondersteuning we kunnen bieden. In elke groep zitten 1 tot 4 kinderen die als zij-instromer binnenkomen op de NRS. Deze kinderen passen niet (meer) op hun vorige reguliere school en komen voor de extra zorg, ondersteuning en onderwijsconcept naar onze school. Dit doet een beroep op de leerkrachten en het onderwijsaanbod, want we hebben tegelijkertijd hoge verwachtingen van kinderen. We realiseren dat er grenzen zijn aan de zorg die we kunnen bieden. Voor elke zij-instromer die aangemeld wordt maken we een individuele afweging of deze leerling geplaats kan worden. We willen de hoge verwachtingen die we van leerlingen hebben, kunnen realiseren en we willen de groepen in balans houden.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.