Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Vakleerkracht muziek
Voor muziek hebben we een muziekdocent die de muzieklessen in alle groepen verzorgd. Daarnaast geeft de groepsleerkracht zelf 1 maal per week een muziekles vanuit de methode 123ZING.
Sportdocent via BSO Flekss
Binnen de school hebben we een vakleerkracht Lichamelijke Opvoeding die samen met de groepsleerkracht de lessen bewegingsonderwijs voor een aantal groepen verzorgt.
Samenwerking met vakdocenten van externe organisaties.
Naast bovengenoemde vakleerkrachten, krijgen alle groepen vanuit Dansgezelschap de Stilte meerdere danslessen aangeboden aan de hand van een voorstelling die zij hebben bekeken in het Chassé theater of in de Stilte.
Ook wordt er in iedere groep een lessencyclus verzorgd door een kunstenaar.
Vakleerkrachten vormingsonderwijs.
Jaarlijks worden er in de bovenbouw (groepen 6 t/m 8) lessencycli van 6 tot 8 weken verzorgd over diverse geestelijke stromingen. Streven is om docenten in te huren die de volgende stromingen behandelen: Christendom, Islam, Jodendom, Hindoeïsme, Boeddhisme en Humanistisch vormingsonderwijs. Deze lessen worden onder lestijd gegeven en door alle leerlingen bijgewoond.
Als ouders hier bezwaar tegen hebben kunnen ze daarover in gesprek met de directeur van de school.
Wij werken vanuit thema's en projecten. De kleuterleerkrachten bepalen aan de hand van de leerlijn van de observatiemethode Inzichtelijk hoe de doelen aan bod komen in verschillende hoeken en spelvormen. Kinderen leren en ontwikkelen zich door te spelen en wij proberen er dan ook voor te zorgen dat alle doelen tijdens het spel herhaald aan bod komen. Naast het spel hebben we kringactiviteiten, bewegingsonderwijs en buitenspel activiteiten. Ook gaan we er graag regelmatig op uit, om het onderwijs te verbinden aan de wereld om ons heen.
Jonge kinderen ontwikkelen zich tijdens hun spel. Verschillende vakken worden daarom voor een deel geïntegreerd, spelenderwijs aangeboden in groep 3.
Gedragsspecialist
Een collega heeft de opleiding tot gedragsspecialist gevolgd. Onze gedragsspecialist onderzoekt de onderwijsbehoeftes van leerlingen op het gebied van gedrag. Zij begeleidt leraren bij vragen rond gedrag van individuele leerlingen en de groep. Zij bewaakt ook de kwaliteit van de pedagogische zorg binnen de school.
Onderwijsassistenten / leraar ondersteuners
Voor de groepen 1/2, groepen 3-5 en groepen 6 t/m 8 hebben wij totaal 3 collegae die de leerkrachten ondersteunen.
Onze onderwijsassistenten en leraar ondersteuners bereiden samen met de leerkrachten de lessen voor en begeleiden leerlingen bij individuele taken. Zij helpen ook met onder andere administratief werk en de tussenschoolse opvang.
Cultuur coördinator
De cultuur coördinator is de verbindende schakel tussen school en culturele omgeving en coördineert de culturele activiteiten binnen onze school.
Specialist burgerschap/digitale geletterdheid
De specialist ontwikkelt in samenwerking met het team een gezamenlijke visie op burgerschap en digitale geletterdheid en implementeert een gerichte aanpak voor burgerschapsonderwijs en digitale geletterdheid binnen de school. Door coaching en begeleiding ondersteunt zij collega's bij het ontwikkelen en behouden van een visie op wereldburgerschap en digitale geletterdheid die aansluit bij de pedagogische opdracht, de schoolpopulatie en het team van de school.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Door extra personele inzet zijn er onderwijsassistenten en/of leraar ondersteuners en/of leerkrachten beschikbaar voor extra ondersteuning aan kleine groepjes kinderen.
Dit alles naast uiteraard de lichte ondersteuning die de leerkracht in de eigen groep verplicht is te verzorgen.
Ook is er komend jaar een RT-er 3 dagen per week inzetbaar om de leerlingen met een arrangement te begeleiden.
Op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag is er voor- en naschoolse opvang door de kinderopvangorganisatie Kober groep.
Op maandag, dinsdag en donderdag is er bovendien een peuterspeelzaal van Kober actief.
Victor de Verkenner wordt begeleid door een medewerker van Kober en van de school (maximaal 8 kinderen per groep) om de overgang naar de basisschool laagdrempeliger te maken. Deze groep is voor kinderen vanaf 3,5 jaar.