Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Vakleerkracht muziek
Voor muziek hebben we een muziekdocent die de muzieklessen in alle groepen verzorg. Daarnaast geeft de groepsleerkracht zelf 1 maal per week een muziekles vanuit de methode 123ZING. Drie collega's volgen jaarlijks de inspiratiedagen van 123ZING om zo het enthousiasme voor muziek over te brengen naar de andere collega's.
Sportcoach Breda Actief
Binnen de school hebben we 2 dagen per weke een sportcoach die samen met de groepsleerkracht de lessen bewegingsonderwijs voor een aantal groepen verzorgt.
Spaans
Een leerkracht verzorgt wekelijks lessen Spaans voor een groep kinderen die behoefte hebben aan meer leerstof dan in de klas aangeboden wordt.
Samenwerking met vakdocenten van externe organisaties.
Naast bovengenoemde vakleerkrachten, krijgen alle groepen vanuit Dansgezelschap de Stilte meerdere danslessen aangeboden aan de hand van een voorstelling die zij hebben bekeken in het Chassé theater of in de Stilte.
Ook wordt er in iedere groep een lessencyclus verzorgd door een kunstenaar.
Vakleerkrachten vormingsonderwijs.
Jaarlijks worden er in de bovenbouw (groepen 6 t/m 8) lessencycli van 6 tot 8 weken verzorgd over diverse geestelijke stromingen. Streven is om docenten in te huren die de volgende stromingen behandelen: Christendom, Islam, Jodendom, Hindoeïsme, Boeddhisme en Humanistisch vormingsonderwijs. Deze lessen worden onder lestijd gegeven en door alle leerlingen bijgewoond.
Als ouders hier bezwaar tegen hebben kunnen ze daarover in gesprek met de directeur van de school.
Wij werken vanuit thema's en projecten. De kleuterleerkrachten bepalen aan de hand van de leerlijn van de observatiemethode Inzichtelijk hoe de doelen aan bod komen in verschillende hoeken en spelvormen. Kinderen leren en ontwikkelen zich door te spelen en wij proberen er dan ook voor te zorgen dat alle doelen tijdens het spel herhaald aan bod komen. Naast het spel hebben we kringactiviteiten, bewegingsonderwijs en buitenspel activiteiten. Ook gaan we er graag regelmatig op uit, om het onderwijs te verbinden aan de wereld om ons heen.
Jonge kinderen ontwikkelen zich tijdens hun spel. Verschillende vakken worden daarom voor een deel geïntegreerd, spelenderwijs aangeboden in groep 3.
Gedragsspecialist
Een collega heeft de opleiding tot gedragsspecialist gevolgd.
Onderwijsassistent
Twee assistenten beschikbaar voor resp. 4 en 5 dagen per week.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Door extra personele inzet zijn er twee bevoegde leerkrachten minimaal één dag ingezet voor extra ondersteuning aan kleine groepjes kinderen.
Daarnaast worden 2 onderwijsassistenten ingezet voor lichte ondersteuning en werkdrukvermindering.
Dit alles naast uiteraard de lichte ondersteuning die de leerkracht in de eigen groep verplicht is te verzorgen.
Ook is er komend jaar een RT-er 3 dagen per week inzetbaar om de leerlingen met een arrangement te begeleiden.
Op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag is er voor- en naschoolse opvang door de kinderopvangorganisatie Kober groep.
Op maandag, dinsdag en donderdag is er bovendien een peuterspeelzaal van Kober actief.
Daarnaast begeleidt op woensdagochtend een pedagogisch medewerker Victor de Verkenner (maximaal 8 kinderen per groep) om de overgang naar de basisschool laagdrempeliger te maken. Deze groep is voor kinderen vanaf 3,5 jaar.