Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Voor de organisatie van ons onderwijs verwijzen wij u graag naar de informatiefolder van de Mariaschool. Deze vindt u op onze website www.mariaschoolulft.nl
Er zijn 3 leerkrachten met de opleiding Specialist Het Jonge Kind, 3 leerkrachten hebben de opleiding Beeldcoach (V.I.B.) afgerond en 1 collega heeft de opleiding dyslexiespecialist gevolgd.
Verder is er een specialist Hoogbegaafdheid, Taal/Lezen, Wetenschap en Techniek, 2 rekenspecialisten en zijn co-teachers en kindercoaches aanwezig.
Dit alles om leerlingen in alle niveaugroepen (laagvaardig tot hoogvaardig) te kunnen ondersteunen.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Door meer bewegend leren en de autonomie van leerlingen te vergroten hopen wij nog meer aan de ondersteuningsbehoefte te voldoen.
De school heeft goed in beeld waar ondersteuningsbehoeften van leerlingen liggen. Een voorbeeld is de leeshond die ingezet wordt voor dyslectische leerlingen
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.