Christelijke Basisschool Koning Willem-Alexander

Oude Tilsterweg 2 9981 JT Uithuizen

  • In de ateliers leren we veel
-samenwerken
-een opdracht die mij uitdaagt
-ik voel me gezien
  • De basis om goed te kunnen leren is dat het fijn is in de groep.
De sfeer in de groep, de routines leren. Focus op leren ontstaat.
  • We nemen de leerlingen mee in onze schoolontwikkeling. Wat het team leert of uitzet, weten de kinderen ook.
  • Leerzone bij de leerkracht (de groep)
Leerzone grote ruimte bij de groep (met glazen schuifdeur) en het  leerplein centraal.
  • De school werkt gericht aan 3 waarden.
Respect, veiligheid en zelfstandigheid.
Kinderen leren 6 gedragsverwachtingen. Helder en concreet.

Resultaten eindtoets

Toelichting van de school

In de beide getoonde schooljaren scoorden alle kinderen conform onze verwachtingen. Deze verwachtingen zijn gebaseerd op de resultaten van hun schoolloopbaan in de afgelopen jaren. En natuurlijk ook op basis van de ervaringen die de leerkrachten opdoen door met de kinderen te werken.

In 2011 - 2012 deden ook leerllingen mee met een eigen leerlijn. Deze scores zijn meegenomen in de getoonde gemiddelde score.

Welk percentage leerlingen behaalt het fundamentele niveau en welk percentage het streefniveau?

Fundamenteel niveau

Dit is het percentage leerlingen dat met de eindtoets het basisniveau voor taal en rekenen behaalt. Dit wordt het fundamentele niveau of 1F genoemd. Iedere leerling zou dit niveau aan het einde van de basisschool moeten behalen. Voor alle basisscholen in Nederland is de signaleringswaarde (minimale waarde) voor het fundamentele niveau 85%. Dus: op alle scholen moet 85% van de leerlingen het basisniveau halen, anders is dat een signaal voor de inspectie.

Bron

Streefniveau

Dit is het percentage leerlingen dat met de eindtoets het hogere niveau voor taal en rekenen behaalt. Dit wordt het streefniveau of 2F (taal) en 1S (rekenen) genoemd. Het streven is dat zoveel mogelijk leerlingen dit niveau aan het einde van de basisschool behalen. Voor elke basisschool in Nederland is de signaleringswaarde (minimale waarde) voor het streefniveau apart bepaald. Hoeveel procent van de leerlingen het hogere niveau moet behalen, verschilt dus per school. De inspectie kijkt eerst goed naar kenmerken van de leerlingen (en van hun ouders) om de verwachting te bepalen. Heeft een school meer leerlingen die meer aandacht nodig hebben, dan ligt de signaleringswaarde van de inspectie lager.

Bron

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

Toelichting van de school

De schooladviezen van de leerkracht worden bevestigd door de resultaten van de eindcito en de resultaten in het leerlingen volgsysteem.

Van het voortgezet onderwijs krijgt de school feedback dat onze adviezen het beeld en het niveau van de kinderen bevestigt.

Weergave Schooladvies

Bron

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

In het eerste jaar

Bron

In het derde jaar

Bron

Wat zegt de inspectie over de school?

Toelichting van de school

Het gaat hier om een oud rapport. Er is een actuele versie van juni 2013, maar die is blijkbaar nog niet beschikbaar.

Terug naar boven