Veruit de meeste klachten over de dagelijkse gang van zaken in de school of de kinderopvang zullen in overleg tussen ouders, personeel en schoolleiding op een juiste wijze worden afgehandeld.
Indien dat niet mogelijk is of indien de behandeling niet naar tevredenheid heeft plaatsgevonden, kan een klacht worden ingediend. Ons streven is dat elke leerkracht u en/of uw kind altijd serieus neemt en goed naar u en/of uw kind luistert en samen naar een passende oplossing zoekt.
Mocht u het gevoel krijgen dat u niet serieus genomen wordt of komt u er met de leerkracht niet uit, dan kunt u de zaak bespreken met de directie of de contactpersoon van de school.
Directeur: Riannette Schuiling.
M: r.schuiling@prokind-scholengroep.nl T: 0181-640087
Contactpersoon: Hennie Boelsen
M: h.boelsen@prokind-scholengroep.nl
T: 0181-640087
De contactpersoon luistert naar u, geeft informatie over mogelijke vervolgstappen en brengt u eventueel in contact met de externe vertrouwenspersoon voor verdere begeleiding in de klachtenprocedure. U kunt de externe vertrouwenspersoon zien als een objectieve deskundige van buiten de school. De externe vertrouwenspersoon begeleidt u bij het wegnemen van uw klacht.
Mocht de kwestie van overleg voor u alsnog niet op een bevredigende wijze zijn opgelost, dan kunt u uw klacht neerleggen bij de bestuurder van Prokind. Op grond van de klachtenregeling staat het u ook vrij direct een klacht in te dienen bij de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC), waarbij Prokind is aangesloten.
Het beleid van de LKC is er ook op gericht dat klachten zoveel mogelijk binnen de (school)organisatie zelf worden opgelost. In het kader van dit beleid verwijst de LKC zaken die nog niet voldoende binnen de organisatie zelf zijn behandeld, naar de organisatie terug teneinde te bewerkstelligen dat binnen de organisatie alle wegen worden bewandeld om tot oplossing van de klacht te komen. Kan de klacht niet naar tevredenheid worden opgelost, dan neemt de LKC de klacht uiteraard in behandeling.
Het is verstandig om een klacht eerst op te lossen op schoolniveau- en indien dit niet leidt tot een voor u bevredigende uitkomst-de zaak voor te leggen aan de bestuurder van Prokind.
U kunt op de website van Prokind scholengroep www.prokind-scholengroep.nl de klachtenregeling vinden en de uitgebreide klachtroute.
Het adres van de bestuurder van Prokind is:
M. van Riel
Gemeenlandsedijk Noort 26F
3216 AG Abbenbbroek
T: 0181-635439
E: info @ prokind-scholengroep.nl
Bij klachten over seksueel geweld of seksuele intimidatie verzoeken we u direct de directeur van de school of de bestuurder van Prokind hiervan in kennis te stellen. Ook kunt u direct contact opnemen met de vertrouwensinspecteur (Inspectie van het onderwijs).
T: 0900-1113111
Externe vertrouwenspersoon
Als u van mening bent dat uw klacht onvoldoende serieus wordt genomen, kunt u altijd contact opnemen met de externe vertrouwenspersoon van Prokind. De taak van de externe vertrouwenspersoon is na te gaan of de klacht opgelost kan worden door bemiddelen of dat er aanleiding is tot het indienen van een klacht. Desgewenst begeleidt de externe vertrouwenspersoon u bij de verdere procedure.
De heer E. Olijkan en mevrouw E. Rietveld zijn de externe vertrouwenspersonen van Prokind. Ze zijn bereikbaar op
T: 010-4071599 of
E: evp@cedgroep.nl.
Mocht u toch meteen een officiële klacht willen indienen, dan kunt u contact opnemen met de Landelijke Klachtencommissie onderwijs (LKC) ondergebracht bij Onderwijsgeschillen.
Het adres van Onderwijsgeschillen is:
Postbus 85191
3508 AD Utrecht
T: 030-2809590
E: info @onderwijsgeschillen.nl