IKC Juliana

Bloemstraat 15 8603 XV Sneek

  • Schoolfoto van IKC Juliana
  • Schoolfoto van IKC Juliana
  • Schoolfoto van IKC Juliana

Het team

Toelichting van de school

Groepsformatie

De verdeling van de leerkrachten over de groepen is als volgt:  

Groep 1/2A: Amarins de Jager: ma t/m woe    Anna Haga: do en vrij

Groep 1/2B: Thirza Seinen: ma t/m vrij  

Groep 3: Margriet Jaasma: ma t/m do   Tsjikkelina Stienstra: vrij

Groep 4: Marian de Wolff: ma, di en vrij   Tineke Ybema: woe en do  

Groep 5: Janneke Bruno: ma en di     Mieke Marra: woe t/m vrij  

Groep 6: Meta Kramer ma, di, woe en vrij   Bert de Boer: do  

Groep 7: Kars Romijn: ma t/m vrij 

Groep 8: Douwe Greidanus: ma t/m vrij 

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Deze vervanging wordt op Stichtingsniveau georganiseerd.

De directie is het eerste aanspreekpunt en hij zoekt contact met het administratiekantoor van de stichting. Van daaruit wordt vervanging, vanuit de vervangingspool geregeld. 

Indien er geen vervanging beschikbaar is wordt intern op de school naar een vervanger gezocht. Mocht dat niet lukken, dan is er een protocol over het opsplitsen en eventueel vrij geven van groepen.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op de Julianaschool wordt gewerkt vanuit het leerstofjaarklassensysteem. We werken met enkele groepen van groep 3 t/m 8. In de kleutergroepen hebben we gekozen voor twee heterogene groepen 1/2.


Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Met ingang van 1 augustus 2014 j.l. is de wet passend onderwijs van kracht geworden. Passend onderwijs legt een zorgplicht bij alle scholen. Dat betekent dat de school verantwoordelijk is om alle leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben een goede onderwijsplek te bieden.  In principe en in beginsel zijn alle kinderen welkom op onze scholen. Onze scholen hebben een professionele zorgstructuur zodat alle kinderen de aandacht krijgen die ze nodig hebben en er geen kinderen buiten de boot vallen. We geven passend onderwijs vorm middels de 1-zorgroute. Dit is een werkwijze waarbij alle leerlingen het onderwijs krijgen dat bij hun behoeften aansluit.

Dit staat beschreven in groepsoverzichten/groepsplannen en onderwijsplannen. We wachten daarbij niet af, maar handelen proactief. Ouders nemen een belangrijke positie in binnen de 1-zorgroute. We hebben een gezamenlijk doel: het beste onderwijs voor ieder kind. Binnen Palludara zien we ouders als samenwerkingspartners en zij worden dus betrokken bij het onderwijs aan hun kind.  We beschrijven onze basis- en extra ondersteuning in het schoolondersteuningsprofiel. Als er meer begeleiding voor uw kind nodig blijkt te zijn, hebben wij specialistische ondersteuning van intern begeleiders, ambulant begeleider, twee orthopedagogen/generalisten en ons bovenschools zorgteam (Intern Aanmeldingsteam Leerlingenzorg).  

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

- Schoolbeleid volgen t.a.v. meer- en hoogbegaafdheid

- Focus PO blijven hanteren en werken met gedifferentieerde blokplanning.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

Voor- en vroegschoolseeducatie (VVE) wordt ingezet om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren en onderwijsachterstanden te voorkomen. Ons schoolbestuur werkt hiervoor samen met gemeentebestuur. VVE is bestemd voor jonge kinderen die een grotere kans hebben om een onderwijsachterstand op te lopen. Om een goede start op de basisschool te bewerkstelligen, krijgen deze kinderen via speciale programma’s extra aandacht voor hun (taal-)ontwikkeling

Terug naar boven