Koningin Wilhelminaschool (dislocatie)

Frederik Hendrikstraat 39 8606 EG Sneek

  • Schoolfoto van Koningin Wilhelminaschool (dislocatie)
  • Schoolfoto van Koningin Wilhelminaschool (dislocatie)
  • Schoolfoto van Koningin Wilhelminaschool (dislocatie)
  • Schoolfoto van Koningin Wilhelminaschool (dislocatie)

Het team

Toelichting van de school

Groepsformatie

De verdeling van de leerkrachten over de groepen is als volgt:  

Groep 1/2: Rixt Nijmeijer: ma, di en wisselvrijdag. (1x per 4 weken)     Janette Nolles: woe, do en wisselvrijdag (3x per 4 weken)

Groep 3/4:Hillie Schat: ma t/m vrij 

Groep 5/6: Rob Mulder: ma t/m vrij

Groep 7/8: Sita Langendijk ma t/m vrij 

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Deze vervanging wordt op Stichtingsniveau georganiseerd. De directie is het eerste aanspreekpunt en hij zoekt contact met het administratiekantoor van de stichting. Van daaruit wordt vervanging, vanuit de vervangingspool geregeld. Indien er geen vervanging beschikbaar is wordt intern op de school naar een vervanger gezocht. Mocht dat niet lukken, dan is er een protocol over het opsplitsen en eventueel vrij geven van groepen.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op de Koningin Wilhelminaschool wordt gewerkt met vier combinatie-groepen. 1-2,3-4, 5-6 en 7-8.

In het tweede gedeelte van het schooljaar komt er een extra kleutergroep.

Klasindeling

  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Met ingang van 1 augustus 2014 j.l. is de wet passend onderwijs van kracht geworden. Passend onderwijs legt een zorgplicht bij alle scholen. Dat betekent dat de school verantwoordelijk is om alle leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben een goede onderwijsplek te bieden.  In principe en in beginsel zijn alle kinderen welkom op onze scholen. 

Onze scholen hebben een professionele zorgstructuur zodat alle kinderen de aandacht krijgen die ze nodig hebben en er geen kinderen buiten de boot vallen. We geven passend onderwijs vorm middels de 1-zorgroute. Dit is een werkwijze waarbij alle leerlingen het onderwijs krijgen dat bij hun behoeften aansluit. Dit staat beschreven in groepsplannen. We wachten daarbij niet af, maar handelen proactief.

Ouders nemen een belangrijke positie in binnen de 1-zorgroute. We hebben een gezamenlijk doel: het beste onderwijs voor ieder kind. Binnen WIIS zien we ouders als samenwerkingspartners en zij worden dus betrokken bij het onderwijs aan hun kind.  We beschrijven onze basis- en extra ondersteuning in het schoolondersteuningsprofiel. Als er meer begeleiding voor uw kind nodig blijkt te zijn, hebben wij specialistische ondersteuning van intern begeleiders, ambulant begeleider, twee orthopedagogen/generalisten en ons bovenschools zorgteam (Intern Aanmeldingsteam Leerlingenzorg).  

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

- Schoolbeleid volgen t.a.v. meer- en hoogbegaafdheid

- Focus PO afspraken blijven volgen en blijven werken met gedifferentieerde blokplanning.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

Voor- en vroegschoolseeducatie (VVE) wordt ingezet om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren en onderwijsachterstanden te voorkomen. Ons schoolbestuur werkt hiervoor samen met gemeentebestuur. VVE is bestemd voor jonge kinderen die een grotere kans hebben om een onderwijsachterstand op te lopen. Om een goede start op de basisschool te bewerkstelligen, krijgen deze kinderen via speciale programma’s extra aandacht voor hun (taal-)ontwikkeling

Terug naar boven