Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De indeling van de groepsleerkrachten voor schooljaar 2023-2024 ziet er als volgt uit:
Kleuterbouw:
Lucille Vanwersch Groep 1
Manon Frenken Groep 2
Annemiek Hawinkels Groep 1/2
Hellen Schorman Groep 1 instroom
Vanaf februari 2024 zal juf Annemarie Steegmans een instroomgroep opstarten.
Middenbouw:
Kirsten Gennes en Janneke de Jong Groep 3
Kirsten Gennes en Esther Nevelstein Groep 3
Nancy Bonnema en Jeroen Schipper Groep 4
Loes Butink Groep 4
Patricia Adriaens Groep 5
Elly van de Kolk Groep 5/6
Bovenbouw:
Sandra Huls Groep 6
Ben Golob Groep 7
Arno Heijnen Groep 7/8
Manon Salobir en Cynthia Quaedvlieg Groep 8
Scholing van onze leerkrachten:
Leerkrachten volgen jaarlijks cursussen, ontwikkelen zich door schoolbegeleiding of reflecteren op eigen ervaringen. Wij zijn allemaal bezig ons gereedschap scherp te houden. Onderstaand overzicht geeft aan welke leerkracht op onze school een specialisatie inzet:
- Arno Heijnen: specialisatie rekenen én interne coach;
- Esther Nevelstein: specialisatie lezen;
- Anke Huijnen: specialisatie gedrag;
- Nancy Bonnema: specialisatie SVIB (begeleidingstechniek)
- Annemiek Hawinkels: specialisatie woordenschat;
- Ben Golob: specialisatie projecten;
- Loes Butink: Specialisatie gedrag en hoogbegaafdheid;
- Elly van de Kolk: Specialisatie hoogbegaafdheid
- Manon Salobir: Specialisatie vreemde talen;
Daarnaast volgen wij komend schooljaar teamscholing in didactiek en differentiatie.
Vanaf schooljaar 2022-2023 zullen de leerlingen van de groepen 1 en 2 onderwijs genieten op maandag, dinsdag, woensdag en donderdag. Bovenstaande invulling van onderwijstijd is een indicatie. In overleg met directie en IB kan er afgeweken worden van deze onderwijsinvulling. Dit is groepsafhankelijk.
Bovenstaande invulling van onderwijstijd is een indicatie. Per groep kan er, in overleg met directie en IB gekozen worden van afwijking van bovenstaande invulling van onderwijstijd. Voor het actuele overzicht kunt u contact opnemen met onze IB'er Anke Huijnen.
Passend Primair onderwijs in Zuid-Limburg
Het realiseren van Passend Onderwijs binnen MOVARE gebeurt vanuit de Regiovisie Onderwijskaart PO Zuid-Limburg. Deze visie is ‘inclusief onderwijs thuisnabij’ en ‘regulier waar het kan en speciaal waar het moet’.
In de bijlage van de schoolgids vindt u meer informatie.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Wij doen er als school alles aan om het onderwijs zo passend mogelijk te maken voor onze leerlingen.
Dit is ook wat de Wet op passend onderwijs voorschrijft.
De intern begeleider is standaard betrokken bij leerlingen met extra ondersteuningsbehoeften. Samen met de leerkracht wordt het onderwijs afgestemd op het kennen en kunnen van de leerling. Op het moment dat we bemerken dat een leerling (door verschillende omstandigheden) "vastloopt" in ons onderwijs en wij er alles aan gedaan hebben om de zorg zolang mogelijk te kunnen bieden, zal het samenwerkingsverband betrokken worden om samen met ons mee te kijken naar de beste onderwijsplek voor deze leerling.
Daarnaast starten wij als team met ingang van schooljaar 2023-2024 met scholing op het gebied van didactiek en differentiatie.
Een VVE koppel bestaat altijd uit een samenwerkende basisschool en peuterspeelzaal. In ons geval is dat peuterspeelzaal "Wiebel". Daarnaast werken wij even intensief samen met het kinderdagverblijf in onze Brede School, "Koekeloere". Ook hier worden kinderen tot hun vierde jaar op een speelse manier voorbereid op de basisschool.