Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De leerkrachten die gym geven zijn hiervoor bevoegd, daarnaast doet de school regelmatig een beroep op "professionals uit de buurt" om ons onderwijs vorm te geven. Denk hierbij bijvoorbeeld aan gastlessen die verzorgd worden door de "Kunstkamer", EHBO lessen, zang-en muzieklessen.
Ook voor culturele activiteiten doet de school een beroep op de professionals die via de diverse "Cumenu's" ingehuurd worden.
De kleuters krijgen de traditionele ontwikkelingsgebieden aangeboden vanuit de methode "kleuterplein" waarin o.m. rekenen en taal geïntegreerd worden aangeboden.
Onze school is verdeeld in 2 Units. Unit 1 komt overeen met de leerjaren 1, 2, 3 en 4. Unit 2 zijn de hogere leerjaren.
De kinderen krijgen vanaf leerjaar 3: 26 uur en 15 minuten onderwijs per week. De jongere kinderen zijn op vrijdagmiddag vrij en krijgen 24 uur en 30 minuten onderwijs per week.
Vanaf het 3e leerjaar wordt van deze onderwijs tijd ruim de helft geïnvesteerd in taal, lezen en rekenen. De overige tijd wordt verdeeld over de gebieden wereldoriëntatie, creatieve vorming , bewegingsonderwijs, levensbeschouwing. Deze vakken worden zoveel mogelijk in samenhang aangeboden: bijvoorbeeld door het thematisch werken. Ook kan het zijn dat vakken geclusterd worden aangeboden. De lesroosters zijn dus niet iedere week identiek.
Voor de school is schoolondersteuningsprofiel aangemaakt.
Dit document is als bijlage opgenomen in Vensters PO van de school.
Hoogbegaafde kinderen kunnen opgevangen worden in een plusklas. Deze plusklas is een initiatief van het schoolbestuur OcTHO. Hieronder vallen alle openbare scholen van de gemeente Tholen.
Op de school werkt een specialist op het gebied van dyslexie. Daarnaast is het team goed getraind in de opvang van kinderen met gedragsproblemen. In alle gevallen wordt samengewerkt met experts van buitenaf en wordt regelmatig met ouders doorgesproken hoe de ontwikkelingen van betreffende kinderen zijn. Ouders worden er altijd op gewezen dat de mogelijkheden niet onbeperkt zijn en dat dit kan leiden tot een advies een school voor speciaal onderwijs te zoeken.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Wij onderschrijven de gedachte van het passend onderwijs en zullen altijd proberen om zoveel mogelijk alle leerlingen te begeleiden, zolang dit niet ten koste gaat van de andere leerlingen.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.