Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
We werken dit schooljaar in 3 bouwen :
Onderbouw: leerjaar 1,2 en 3
Middenbouw: leerjaar 4 en 5
Bovenbouw: leerjaar 6,7 en 8
In de bouwen wordt gewerkt met co-teachers, dit betekent dat er meerdere leerkrachten aanwezig zijn in de bouwgroep. Dit zorgt ervoor dat er tussen de groepen kan worden samengewerkt waar nodig en apart lesgegeven kan worden waar wenselijk.
Bij bepaalde vakken (bijvoorbeeld: rekenen, thematisch onderwijs en LIST-lezen) werken we in heterogene groepen waarbij leerlingen van verschillende leeftijden in een klas zitten en samen werken en leren in bouwen waarbij de leerkrachten co-teaching toepassen.
Ondersteuningsteams: Vanaf schooljaar 2017-2018 is er vanuit de gemeente en de GGD gestart met ondersteuningsteams op scholen op Schouwen Duiveland. De werking van het ondersteuningsteam is als volgt: in een klein kernteam werken pedagogisch medewerker/specialist, intern begeleider of zorgcoördinator samen met de jeugdverpleegkundige en schoolmaatschappelijk werker. De school en ouders worden geholpen met hun ondersteuningsvraag.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Wij willen steeds meer werken vanuit Kindgericht onderwijs. Kinderen werken dan vanuit hun eigen ontwikkeling steeds meer vanuit de leerlijnen. Er is instructie op niveau waarna de kinderen gedifferentieerd werken. Differentiatie als sleutel voor gelijke kansen. We werken aan onze kwaliteit van lessen door les te geven m.b.v. het EDI-model.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.