School voor Speciaal Basisonderwijs De Tender

Kievitlaan 63 1742 AC Schagen

Schoolfoto van School voor Speciaal Basisonderwijs De Tender

Het team

Toelichting van de school

Wie werken er op de Tender:

Directeur: Ilona Oldenburger

Interim directeur: Johannes Wouda

IB: Wilma Vijn

Administratie: Mariet Wijnker

Conciërge: Jan Lanting

Kleuterbouw: Vayda Kroone, Zoë Dibbets

Onderbouw: Kim de Vries, Karin Ott

Middenbouw: Amber Zut

Middenbouw: Romy de Boer

Bovenbouw:  Femma Zeegers-Ursem en Martine Meijering

Bovenbouw: Thea Ligthart en Nellemieke Rijvordt

Onderwijsassistenten:

Jaike van Zanten

Melanie Putter

Zoë van der Feen

Desiree de Vos

Deandra Wink

Marianne Snijders

Kevin Damen

Taalspecialist: Lynnn de Graaf

Vakleerkracht gym: Mieke Hoogeboom- Tesselaar

Vakleerkracht muziek: Joke Damen

Wilt u vast kennismaken met het team, dan kunt u op de website kijken.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Dit wordt bovenschools geregeld door het bestuur.

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Afhankelijk van het aantal leerlingen worden de groepen ingedeeld. De leerlingen zijn verdeeld over 6 groepen. Vanaf halverwege groep 5 wordt een uitstroomprofiel bepaald. Een uitstroomprofiel is het type onderwijs waar de leerling na het PO naar toe zal gaan. Op de Tender zijn de volgende uitstroomprofielen: Praktijkonderwijs (PRO), VMBO basisberoeps, kaderberoeps, theoretische leerweg, HAVO, VWO. Iedere leerling krijgt het aanbod dat past bij de mogelijkheden

Klasindeling

  • Combinatiegroepen
  • Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

De invulling van de lestijd is slechts een indicatie. In de praktijk zijn veel vakgebieden met elkaar verweven en wordt de ontwikkeling tijdens een activiteit op meerdere gebieden gestimuleerd.

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

Met onderwijstijd bedoelen we de uren in een week die de leerling op school is. De invulling van onderwijstijd kan per school verschillen. Kinderen hebben recht op voldoende uren onderwijs.


Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Soms kan een gewone basisschool een kind niet helpen bij leerproblemen. Het kind kan dan terecht op het speciaal basisonderwijs. Speciale basisscholen zijn bedoeld voor onder andere: moeilijk lerende kinderen, kinderen met opvoedingsmoeilijkheden, kinderen met gedragsproblemen. Scholen in het SBO hebben dezelfde kerndoelen als gewone basisscholen. Leerlingen in het SBO krijgen meer tijd om die te halen. De groepen in het speciaal basisonderwijs zijn kleiner en er zijn meer deskundigen om te helpen met leren. Op de Tender zijn leerkrachten met expertise op het gebied van het jonge kind, gedrag, rekenen en taalonderwijs & dyslexie, pedagogische hulpverlening, begeleiding, jeugdzorg en psychologie.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Het komende schooljaar 2022-2023 starten we een praktische rekengroep en een leesondersteuningsgroep op. Binnen deze groepen krijgen de kinderen, bij wie de groei in het rekenen en lezen stagneert, op een andere manier aangeboden.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven