Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Naast het IQ vinden we het belangrijk dat alle intelligenties worden gestimuleerd (EQ, FQ en SQ), daarom bieden we naast de cognitieve vakken ook kunstzinnige vakken. Deze lessen worden door vakleerkrachten gegeven.
Gezien de school de islamitische grondslag heeft, is er ook een vakleerkracht godsdienst. Deze lessen zijn gebaseerd zijn op de Koran en de overleveringen van de profeet Mohammed. Ook zijn deze lessen gekoppeld aan de Vreedzame school lessen.
De Vreedzame School is een compleet programma voor basisscholen voor sociale competentie en democratisch burgerschap. Het beschouwt de klas en de school als een leefgemeenschap, waarin kinderen zich gehoord en gezien voelen, een stem krijgen, en waarin kinderen leren om samen beslissingen te nemen en conflicten op te lossen. Kinderen voelen zich verantwoordelijk voor elkaar en voor de gemeenschap, en staan open voor de verschillen tussen mensen.
Het hart van De Vreedzame School wordt gevormd door een lessenserie. Als u meer wilt weten over de achtergronden van en onderzoek naar het programma kun u terecht op de website van de vreedzame school: www.vreedzameschool.nl
Leerlingen hebben soms extra ondersteuning nodig. In het schoolondersteuningsprofiel staat welke extra ondersteuning de school biedt, naast de basisondersteuning. Ook staat in het document welke doelen en wensen de school heeft voor de toekomst. Daarnaast komt het contact met ouders over de ondersteuning aan bod. Leraren, de schoolleiding en het bestuur stellen samen het schoolondersteuningsprofiel op.
We proberen op de Isra tegemoet te komen aan zoveel mogelijk zorg vragen. In bijna alle gevallen hebben we zelf voldoende expertise in huis om de begeleiding te bieden. Indien we de expertise niet in huis hebben, maken we gebruik van expertise binnen ons netwerk.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.