Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Wij werken in de onderbouw met gemengde groepen 1/2. In de schakelklassen worden kinderen geplaatst in leeftijdsblokken; 6-8 jaar, 8-10 jaar en 10-12 jaar. Kinderen komen op verschillende momenten de school binnen. Binnen de schakelklassen zijn verschillende niveaugroepen op het gebied van (mondelinge) taal en rekenen. De kinderen worden naar niveau ingedeeld en zullen dus soms buiten de eigen klas gaan voor het krijgen van instructie.
De leerlingen van groep 1 en 2 zitten in gemengde groepen. Taal en rekenen zijn ontzettend belangrijk en daar wordt veel tijd en aandacht aan besteed. Daarnaast leren we de kinderen om samen te werken, zichzelf te leren kennen, de wereld om hen heen te ontdekken en hoe om te gaan met verschillen tussen kinderen.
Het normale lesrooster bevat 26 lesuren. Daarnaast worden er 10 uren extra per week aangeboden. Deze extra uren worden voor een deel ingezet op cognitief gebied, dus rekenen en taal. Daarnaast willen we de kinderen graag de kans geven om overige talenten verder te ontwikkelen. Daarom krijgen de kinderen ook dans, drama, techniek, muziek en sport en beweging aangeboden.
Wij proberen alle kinderen een plaats te bieden op onze school. In onze nieuwe school is er een lift en een invalidentoilet. Dit betekent dat we ook kinderen in een rolstoel een plaats kunnen bieden op school. Kinderen die zeer veel medische zorg nodig hebben, kinderen die gedurende hele dagen 1 op 1 begeleiding nodig hebben en kinderen met externaliserend gedrag kunnen we niet op de juiste manier begeleiden op school en dan helpen we ouders en leerling om een passende school te vinden.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.