Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
De kinderen van de onderbouw leren spelenderwijs tijdens de werklessen en kringen.
In het schoolondersteuningsprofiel beschrijft een school welke mogelijkheden zij heeft voor de ondersteuning van leerlingen met uiteenlopende onderwijsbehoeften. Het betreft een document waarin duidelijk omschreven staat wat de huidige stand van zaken is binnen de heersende zorgstructuur en welke gewenste stappen er in de nabije toekomst gezet zullen worden om ervoor te zorgen dat de school een brede zorgschool kan worden. Door het profiel en het betreffende ontwikkelbeleid van de school duidelijk te omschrijven wil basisschool De Steenen Brug de communicatie bevorderen met de ouders over de basisondersteuning die de school kan bieden. Het streven van basisschool De Steenen Brug is om als brede zorgschool meer leerlingen met specifieke ondersteuningsbehoeften te kunnen opvangen dan voorheen. Soms zal externe ondersteuning hierbij gewenst zijn. Uiteindelijk kan een situatie ontstaan dat de nodige extra ondersteuning zodanig intensief is dat deze de mogelijkheden van De Steenen Brug overstijgt en dat de leerling is aangewezen op het Speciaal Basisonderwijs (SBO) of een voorziening voor het Speciaal Onderwijs (SO).
U kunt via deze website het gehele Schoolondersteuningsprofiel downloaden.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Zie schoolplan 2023-2027.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.