Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Ons sterk team van leraren heeft veel kennis en expertise in huis. Hiervan maken we optimaal gebruik. Waar nodig halen we ook kennis uit onze samenwerking met de ander scholen binnen ons bestuur en de samenwerkingsverbanden zoals het regionaal samenwerkingsverband Passend onderwijs waar onze school bij is aangesloten
In de kleutergroepen bieden we het onderwijs doelgericht in thema's aan. Dit zijn thema's die dicht bij de belevingswereld van de kinderen liggen. We bieden o.a. activiteiten aan gericht op de grove en fijne motoriek, tekenontwikkeling, beginnende geletterdheid, rekenvaardigheden, ruimtelijke oriëntatie en tijdsoriëntatie. Dit alles doen we in een rijke spelomgeving omdat je tijdens het spelen ontzettend veel leert en veel vaardigheden ontwikkelt. In de kleutergroepen observeren we de ontwikkeling van de kinderen om ze zo goed te kunnen volgen. We zorgen voor een breed aanbod wat aansluit op de overgang naar groep 3. We werken met thema's uit Kleuterplein.
Doelgericht leren doe je niet alleen binnen aan een bureau. Waar mogelijk laten we onze leerlingen buiten leren en verwerken. Beweging is essentieel voor concentratie en regulatie en de natuur is een natuurlijke rustbrenger. We brengen balans terug tussen stilzitten en bewegen, hoofd en lijf, denken en doen.
Iedere school stelt binnen passend onderwijs een ondersteuningsprofiel op, waarin de school beschrijft welke ondersteuning zij kan bieden en hoe deze ondersteuning is georganiseerd.
Ook onze school heeft een SchoolOndersteuningsPlan (SOP), dit plan is op te vragen bij de directie van de school.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Leerlingen met een extra ondersteuningsbehoefte:
afhankelijk van de ondersteuning gaan wij in overleg met betrokkenen om de behoeftes van de leerling te verkennen. Daarna gaan wij kijken wat er mogelijk is.
We werken op school nauw samen met peuterspeelgroep 't Peuterbos. Dit houdt in dat er regelmatig overleg is tussen de pedagogische medewerkers van de peuterspeelgroep en leraren van groep 1/2. Daarnaast organiseren we activiteiten waar groep 1/2 en de peuterspeelgroep samen aan deelnemen.
We werken in de groepen 1 en 2 thematisch. Elke zes weken staat een ander thema centraal. Deze thema's proberen we zoveel mogelijk af te stemmen met de peuterspeelgroep en groep 3-4. De kerndoelen van SLO zijn leidend in ons onderwijs aan de kleuters, deze worden spelenderwijs aangeboden. We werken met de methode Kleuterplein.