Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
We hebben twee dagen per week een leerkracht beschikbaar die de lessen bewegingsonderwijs geeft.
Jonge kinderen ontdekken de wereld spelenderwijs. Tijdens het spelen en werken in de diverse spelhoeken en met gevarieerde materialen aan de tafels ontwikkelen ze zich bijna vanzelf. De leerkracht zorgt voor een krachtige leeromgeving waarin kinderen worden uitgedaagd om vanuit een veilige basis, nieuwsgierig en actief, de wereld te verkennen.
Tijdens planbord en thematijd wordt aandacht besteed aan lezen, taal, wereldoriëntatie (aardrijkskunde, historisch besef, biologie, wetenschap en technologie, verkeer). In de groepen wordt aandacht besteed aan koken & bakken, tekenen, handvaardigheid, muziek, dans-,en theaterlessen, ICT en Wetenschap en Technologie. We nemen deel aan het leesbevorderingsproject Lezen Oké en het cultuurprogramma van Kunstmenu, waardoor in iedere groep elk jaar een bepaald onderdeel van kunst en cultuur centraal staat, zoals beeldende kunst, podiumkunst en verteltheater.
We bieden met het team zoveel mogelijk uitdaging en ondersteuning aan alle leerlingen die bij ons op school onderwijs volgen.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
We blijven ons met alle medewerkers volledig inzetten met als doel zoveel mogelijk leerlingen het onderwijs, de uitdaging, ondersteuning en juiste begeleiding te bieden die nodig is.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.