Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
In groep 1, 2 en 3 is het onderwijsthematisch ingericht. Waar mogelijk worden echte situaties nagebootst waaraan leerervaringen worden gekoppeld. In groep 3 maken we geleidelijk de overstap naar het meer abstract werken op papier. Aan het einde van ieder schooljaar bekijken we samen met ouders welke kinderen op alle ontwikkelingsgebieden aan de voorwaarden voldoen om de overstap naar de volgende groep te maken.
We werken met Blink lezen, dit is een geïntegreerde methode voor technisch lezen en begrijpend lezen.
U kunt hier het SOP (schoolondersteuningsprofiel) downloaden.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Ambities 2022-2023
Rekenonderwijs middels EDI een boost geven, waardoor binnen een groep alle niveaus op de juiste wijze bediend worden. Extra instructie voor rekenzwakke leerlingen en extra verrijking voor rekensterke leerlingen.
Overdracht kindcentrum Puck en Co met Intern Begeleider en leerkrachten groepen 1-2 in kaart brengen en vast leggen in een kwaliteitskaart.
Blink lezen en Blink WO goed op elkaar laten aansluiten in de groep.
De Mauritiusschool maakt samen met openbare basisschool Rheder Enk en kinderopvangorganisatie Puck & Co deel uit van kindcentrum Kroeseboom.
Kindcentrum Puck en Co werkt met de intern begeleider van de Mauritius samen in overleg met ouders om een fijne overgang van peuter naar een startende kleuter op onze school te verzorgen. Nieuwe leerlingen worden doorgesproken en bij zorg kunnen er preventief al gesprekken met Puck en Co en de Intern Begeleider en de schoolcontactpersoon van het Samenwerkingsverband Passend Wijs met ouders gevoerd worden.
In de groepen 1 en 2 wordt er gewerkt met de methodiek van Inzichtelijk. Hier in volgen de leerkrachten de leerlingen in de ontwikkeling op het gebied van : beginnende geletterdheid, beginnende gecijferdheid, motoriek en sociale emotionele ontwikkeling. Zo kunnen de leerkrachten samen met ouders en daar waar nodig met de Intern Begeleider kijken of uw kind klaar is om naar groep 3 te gaan. De leerkrachten zien zo op een vlotte wijze of uw kind ondersteuning nodig heeft buiten de klas, zoals extra fysiotherapie voor de grove of fijne motoriek, logopedie voor taalondersteuning. Deze extra ondersteuning is op school te regelen en valt meestal onder het basispakket van uw zorgverzekering.