De medewerkers van onze school doen hun best het onderwijs aan uw kind zo goed mogelijk te verzorgen en het verblijf van uw kind op school zo plezierig en veilig mogelijk te laten zijn. Dat past bij een correcte en zorgvuldige manier van omgaan met elkaar. Maar overal waar gewerkt wordt, worden af en toe fouten gemaakt. Over de gevolgen hiervan kan, in eerste instantie, het best met de leerkracht en/of andere direct betrokkenen worden besproken. De leerkracht probeert samen met de leerling of zijn/haar ouders een oplossing te vinden.
Mocht u het gevoel krijgen dat u niet serieus genomen wordt of dat er niet goed naar u geluisterd wordt, dan kunt u de zaak bespreken met de directie of met de interne contactpersoon van de school die door het bestuur is aangesteld voor de behandeling van klachten.
De interne vertrouwenspersoon is er voor het belang van de leerlingen en de ouders.
Op De Schoof zijn intern vertrouwenspersoon:
Marleen Punt tot 28-10-2024
Tim Verharen
De interne vertrouwenspersoon bespreekt met u wat u zelf kunt doen om tot een oplossing te komen. In elk geval zal de interne vertrouwenspersoon u wijzen op de mogelijkheid om de externe vertrouwenspersonen in te schakelen. Als de groepsleerkracht van uw kind tevens de interne vertrouwenspersoon van de school is, dan kunt u direct met de directie overleggen. Ook kan het bestuur worden ingeschakeld.
De externe vertrouwenspersonen voor alle PCPO-scholen zijn werkzaam bij Vertrouwenswerk.nl:
Annelies de Spitz Telefoon: +31633646887 [email protected]
Maarten van de Laarschot Telefoon: +31681538337 [email protected]
De externe vertrouwenspersoon is onafhankelijk en zal een gesprek vertrouwelijk behandelen. Zij kan advies geven, nagaan of er mogelijkheden zijn om tot een oplossing te komen en zo nodig verwijzen naar hulpverlenende instanties.
U kunt een beroep op de externe vertrouwenspersoon doen als er problemen zijn, van welke aard dan ook, waar u of uw kind niet met de groepsleerkracht, met de interne vertrouwenspersoon of met anderen over durft of wilt praten. Het gesprek wordt vertrouwelijk behandeld en er worden geen stappen gezet zonder uw toestemming of die van uw kind.
Als alle genoemde mogelijkheden, ondanks de activiteiten van de beide contactpersonen en het inschakelen van het bestuur niet tot een oplossing leidt, kan de externe vertrouwenspersoon u vertellen hoe u de klacht schriftelijk kunt indienen bij de landelijke klachtencommissie van de GCBO (Geschillen Commissies Bijzonder Onderwijs).
Het adres is:
Stichting GCBO
Postbus 82324
2508 EH Den Haag
T 070- 3861697
e-mail: [email protected]
Website: www.gcbo.nl
Voor de kinderopvang en Peuterspeelzalen kunt u terecht bij:
- Klachtenloket Kinderopvang: het voorportaal van de Geschillencommissie Kinderopvang en Peuterspeelzalen waar wordt geprobeerd de klacht eerst op te lossen met behulp van algemene en procedurele informatie, advies, bemiddeling of mediation.
Zie www.klachtenloket-kinderopvang.nl - Geschillencommissie Kinderopvang en Peuterspeelzalen. Voor het reglement inzake het in behandeling nemen van een geschil verwijzen we u naar de website: www.degeschillencommissie.nl.
Het adres is:
De Geschillencommissie
Bordewijklaan 46
2591 XR Den Haag
T: 070-3105310