Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Met ingang van augustus 2021 is het vijf gelijke dagen model ingevoerd. De kinderen worden dan op alle dagen (ook op woensdag) om 8.45 uur op school verwacht en gaan om 14.15 uur ’s middags weer naar huis. De leerlingen van groep 1 t/m 4 zijn op vrijdag om 12:00 uur vrij. De ochtendpauze blijft zoals die is. De lunchpauze genieten de kinderen samen in de klas. Met het vijf gelijke dagen model realiseren we, dat de structuur van de week en de dag versimpelt en eenduidig is. Elke dag dezelfde begintijd, dezelfde eindtijd, dezelfde dagindeling en dat allemaal onder de continue aansturing van dezelfde personen. Geen onderbrekingen meer door naar huis/school te gaan, geen goedwillende overblijfkracht meer, geen sleutelkinderen, kortom geen onderbreking van dezelfde pedagogische aanpak gedurende de onderwijstijd. Dat brengt veel rust en duidelijkheid en dat zijn belangrijke voorwaarden om optimaal tot leren te komen. Bovendien halveert in ieder geval de bedrijvigheid in en rond de school. De pauzetijden zijn ideale tijden om de school als oefenplaats voor burgerschap en sociale vaardigheden in te zetten. De kinderen oefenen in vrijere situaties, onder begeleiding van onze teamleden hun vaardigheden om zich te ontwikkelen als vrije en actieve deelnemer aan de samenleving.
Goed leren kan alleen als een kind zich veilig voelt op school, als het zichzelf kan zijn. Scholen hebben daarom regels, plannen en programma’s om het gevoel van veiligheid te vergroten. Zo wordt de veiligheid van een leerling, een klas of de hele school in de gaten gehouden. Wat de school doet en hoe de omgeving en ouders hierbij worden betrokken, dat kan alleen de school je vertellen.