Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Groep 1/2a Mary & Susanne
Groep 1/2b Manuelle
Groep 1/2c Willeke
Groep 1/2d Maxime
Groep 3a Hetty, Maria D. BAPO vervanging op vrijdag
Groep 3/4 Danielle & Robin
Groep 4/5 Amber
Groep 5a Maarten, Janneke op dinsdag
Groep 6a Anne, Janneke op donderdag
Groep 6b Koen
Groep 7a Lindsay & Christel
Groep 7/8 Petra & Wanda
Groep 8a Frank
Taalklas Iteke & Hannie
Naast groepsleerkrachten en onderwijsassistentes is er ook een vakleerkracht voor Gym vanuit het Sport- en Expertisecentrum (SEC) verbonden aan de school. Alle groepen hebben minimaal 1x per week les van een vakleerkracht.
Op dinsdagmiddag, van 15.00 uur - 16.00 uur, begeleidt de SEC medewerker ook naschoolse sport. Dit is in de gymzaal.
Zie voor het actuele gymrooster onze website.
In de schoolkalender staat per groep vermeld wie er nog meer op Kindcentrum Sterrebos werkt.
Visie op het jonge kind, van peuter tot en met groep 3.
Accent ligt op het spelend leren, leren door te doen.
In de ochtenden ligt de nadruk op de basisvakken rekenen, taal, spelling en begrijpend lezen. Wij vinden het van belang dat deze vakken vanuit de methode op een gestructureerde wijze worden aangeboden. Daarbij gebruiken we het Directe Instructie Model. Hierdoor sluiten we aan bij verschillen tussen kinderen. Concreet betekent dit dat de uitleg (lengte en inhoud) niet voor alle kinderen gelijk is. We passen de uitleg aan op de behoefte van de individuele leerling. Sommige kinderen begrijpen een nieuw onderdeel van de leerstof zonder uitleg. Sommigen hebben genoeg aan een basisinstructie. Er zijn ook leerlingen die na de basisinstructie bij de leerkracht aan de instructietafel komen voor extra uitleg.
Het middagprogramma staat in het teken van IPC (international Primary Curriculum). Alle wereldoriënterende en creatieve vakken komen hierin thematisch aan bod.
VVE-taalgroep
Vanaf oktober 2011 hebben wij een VVE-taalgroep in het gebouw. VVE betekent Vroeg en Voorschoolse Educatie. De doelstelling van deze groep is om leerlingen met een (grote) achterstand in de Nederlandse taal een jaar lang intensief taalonderwijs aan te bieden om zodoende deze achterstand in te lopen. Een goede taalbeheersing en goed praten is belangrijk voor het leren lezen en schrijven en mede hierdoor zorgen we ervoor dat het basisonderwijs zo goed mogelijk verloopt.
Het taalaanbod zal gericht zijn op uitbreiding van de woordenschat, mondelinge taalvaardigheid, articulatie, gebruik van (korte) zinnen, begrijpend luisteren en beginnende geletterdheid.
Deze klas/groep is bedoeld voor leerlingen van groep 2. Meerdere dagdelen per week (totaal 4 uur) krijgen de kinderen extra taalonderwijs, dat tevens zoveel mogelijk aansluit op de thema’s in de klas.
Om het meeste resultaat uit de taalgroep te halen kunnen er maximaal 12 leerlingen aan deelnemen. De logopedist bekijkt de leerling zorgvuldig en samen met de bevinding van de groepsleerkracht wordt bepaald of een kind wordt toegelaten tot deze groep.
Komt uw kind hiervoor in aanmerking dan hoort u dat van de leerkracht van uw kind. Voor een screening vragen we altijd toestemming aan ouders.
Alice Megens is de leerkracht van de VVE-taalgroep