Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
We kijken heel bewust naar de onderwijsbehoefte van elk kind. Hierbij betrekken we het kind ook steeds meer d.m.v. ons ontwikkelingstraject van "zelfverantwoordelijk leren". We ondernemen veel ondersteunende activiteiten en educatieve excursies om op die manier theorie en praktijk met elkaar te verbinden. Hiermee gebruiken we het goede uit beide werelden (theorie én praktijk).
Vanuit een sterke zorgstructuur brengen we de onderwijsbehoefte goed in beeld. Daarmee gaan we aan de slag om zo goed mogelijk om te kunnen gaan met de verschillen. Hierin kunnen onze vier onderwijsondersteuners ook een belangrijke ondersteunende rol spelen in de extra zorg en begeleiding van kinderen die dit nodig hebben.
Op Basisschool De Bolster werken we continu aan onze professionaliteit en deskundigheid. Dit wordt door ons schoolbestuur Innovo op een positieve wijze gestimuleerd. Iedereen krijgt de mogelijkheden om aan zijn of haar professionaliteit te kunnen werken.
We werken aan zowel de teamontwikkeling met het hele team als ook aan individuele ontwikkeling van de leerkracht. Dit beleid is vastgelegd in ons schooldocument "Deskundigheidsontwikkeling op De Bolster".
Daarnaast is het team ook bewust bezig om voorbereid te zijn voor het Lerarenregister als ook het Schoolleiderregister.
Op BS De Bolster hebben wij ons de afgelopen jaren gespecialiseerd in de begeleiding van kinderen met een visuele beperking. Met speciale computers kunnen we kinderen begeleiden om bijvoorbeeld braille te leren.
Op De Bolster maken we in de groepen 1+2 gebruik van de methodiek "Speelplezier". Hierin hebben we ook een fijne samenwerking en afstemming met SKN en hun Peuterspeelzaal die ook ook met "Speelplezier" werken.
Zoals de naam van de methodiek al aangeeft, werken we vanuit het spel. Het spel is bij uitstek het geschikte middel voor onze jongste kinderen. Vanuit het spel komen zowel ontwikkelingsdoelen alsook de sociale ontwikkeling van de kinderen tot ontwikkeling. Daarbij sluit natuurlijk ook onze schoolvisie aan: "Zorg goed voor jezelf, de ander en de omgeving" !