Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Meer aandacht voor (hoog) begaafde leerlingen
Leerlingen die extra uitdaging nodig hebben op school omdat ze ‘meer’ aan kunnen, hebben ook extra ondersteuning nodig. Ons beleid en aanpak is beschreven in ons beleidsplan Pluskinderen. Een aantal leerkrachten (waarvan twee talentspecialisten) geven het beleid vorm en inhoud. Zij ondersteunen andere collega’s in het omgaan met kinderen die extra uitdaging nodig hebben. Verder dragen zij er zorg voor dat er voldoende passend materiaal voorhanden is. We hebben plusklassen voor de kinderen uit de groepen 5 t/m 8. De leerkrachten dragen mogelijke deelnemers aan, op basis van resultaten en werkhouding. De talentspecialisten bepalen samen met de interne begeleiders welke kinderen uiteindelijk mee doen. De groepen komen iedere week een keer bij elkaar in het ‘Leerlab’ om te werken met speciale materialen van Levelwerk. Ook in de eigen groep is ruimte en tijd om aan Levelwerk verder te werken.De Sint Jozefschool oriënteert zich op uitbreiding van de talentaanpak naar aanbod voor praktisch getalenteerde leerlingen.
Overblijf / TSOTussen de middag hebben wij pauze van 12.00 tot 13.15 uur. Onze leerlingen kunnen op school overblijven. SkippyPePijn verzorgt de overblijf op onze school. De kinderen eten samen met pedagogisch medewerkers en/of vrijwilligers hun van huis meegebrachte lunch, spelen buiten, maken een knutsel of doen een spelletje. Na de boterham krijgen alle kinderen van SkippyPePijn nog een stukje fruit om daarna goed te starten aan het middagprogramma op school.