Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Beredeneerd aanbod
In onze groepen 1 en 2 wordt thematisch en geïntegreerd gewerkt aan de doelen van de ontwikkelingsgebieden vanuit het observatie en registratieprogramma KIJK! Dit is een ondersteunend programma, waarmee we de ontwikkeling van het kind ten aanzien van de doelen en leerlijnen goed kunnen volgen, monitoren en plannen. Op deze manier werken de leerkrachten bij de betekenisvolle thema's en de daarbij behorende activiteiten, doelgericht aan de brede ontwikkeling van onze leerlingen.
De leerlingen van basisschool De Beekgraaf gaan 25 uur per week naar school. De focus van De Beekgraaf ligt op de basisvaardigheden taal, rekenen en kennis van de wereld, waaronder burgerschap. De leertijd die aan ieder onderdeel wordt besteed is mede afhankelijk van wat de groep nodig heeft. Door middel van het duiden van data bepalen we in het focusplan onze doelen en gerichte leeractiviteiten.
Alle kinderen verdienen een passende plek in het onderwijs. Binnen passend onderwijs werken scholen samen om dit voor elk kind zo goed mogelijk te bieden. Dit overzicht geeft een beknopt beeld van de ondersteuning die onze school kinderen kan bieden. Vooral als het om specifieke ondersteuningsbehoeften gaat.
Of een school voor een kind de juiste plek is zal altijd uit een individueel gesprek over de behoefte van het kind blijken. Dit overzicht is een samenvatting van het SchoolOndersteunings-Profiel (SOP) en biedt een eerste richting.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De ambities van De Beekgraaf staan beschreven in de bijlage (POS ouderrapport).
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.