Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Invulling onderwijstijd
Wat is Onderwijstijd?
Met onderwijstijd bedoelen we de uren in een week die de leerling op school is. De invulling van onderwijstijd kan per school verschillen. Kinderen hebben recht op voldoende uren onderwijs. Op onze school hanteren we de volgende lestijden voor groep 1 t/m 4:
We starten ’s morgens vanaf 8.25 uur met een inloopkwartier. De bel gaat om 8.40 uur. De lestijd loopt dan door tot 12.00 uur. · We lunchen tussen 12.00 en 12.55 uur. ’s Middags is er les van 13.00 – 15.00 uur. Op woensdag zijn de tijden tot 12.00 uur. Voor de groepen 5 t/m 8 is er geen inloopkwartier en wordt er om 8.30 uur met de les gestart. Verder gelden dezelfde lestijden.
De onderwijstijd in de onderbouw verschilt van de onderwijstijd in de midden- en bovenbouw. De kinderen in de onderbouw maken minder uren. De kleuters hebben daarom 13 vrije vrijdagen. De groepen 3 en 4 hebben 7 vrije vrijdagen.
Goed leren kan alleen als een kind zich veilig voelt op school, als het zichzelf kan zijn. Scholen hebben daarom regels, plannen en programma’s om het gevoel van veiligheid te vergroten. Zo wordt de veiligheid van een leerling, een klas of de hele school in de gaten gehouden. Wat de school doet en hoe de omgeving en ouders hierbij worden betrokken, dat kan alleen de school je vertellen.