Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Spel is in de groepen 1/2 het uitgangspunt voor thema's, waarbij kinderen vaardigheden en kennis leren door middel van spelend leren. Onderzoekend leren wordt gestimuleerd door herkenbare thema's die kinderen uitdagen om vragen te stellen en te redeneren. Ontwerpend leren wordt ook toegepast, waarbij kinderen samenwerken en creatief en probleemoplossend handelen.
In alle groepen speelt de leerkracht een actieve rol in het begeleiden en stimuleren van de kinderen.
Taalactiviteiten zijn gevarieerd en omvatten luisteren, spreken, schrijven en lezen. Engelse taal wordt ook onderwezen in alle groepen. We werken in enkele groepen ook met een native speaker! Spelling wordt aangeleerd met spellingafspraken en schrijven met blokletters. Lezen wordt gestimuleerd met verschillende methoden, zoals Lijn 3, Estafette 3.0 en Blink Lezen. Rekenen gebeurt met behulp van adaptieve software van Gynzy. Wereldoriëntatie wordt geïntegreerd aangeboden met de methode Blink Wereld, waarbij leerlingen zelf ontdekken en onderzoeken. Verkeersonderwijs richt zich op veiligheid, en expressie-onderwijs maakt gebruik van verschillende projecten en methoden.
Bij kleuters ligt de nadruk op het spelend leren. Er word gewerkt aan de hand van verschillende thema's. De vakken worden geïntegreerd en in verschillende vormen aangeboden. Het onderwijs aan groep 1/2 wordt in kringmomenten aangeboden. Aan de hand van leerlijnen wordt het reken- en taalonderwijs ingepland.
Uitgangspunt is dat de leerlingen spelend, ontdekkend en ontwerpend leren.
De Meester Kremerschool biedt een evenwichtige combinatie aan van "leren leren", persoonlijke ontwikkeling en de verwerving van praktische vaardigheden.
De kern van het onderwijs bestaat uit lezen, taal en rekenen. Deze vaardigheden vormen de basis voor alle andere ontwikkelingen.
Adaptief onderwijs
Onze school werkt adaptief, wat betekent dat wij tegemoet komen aan de verschillen tussen kinderen. De kern van dit onderwijs is dat kinderen met plezier naar school gaan als wordt voldaan aan drie basisbehoeften:- Het gevoel iemand te zijn die iets kan (competentie)
- De behoefte om goede relaties te hebben met de leerkracht en andere kinderen (relatie)
- De vrijheid om dingen zelf te mogen doen zonder voortdurende hulp of toestemming te hoeven vragen (onafhankelijkheid).Hierbij bieden wij de kinderen een uitdagende, vertrouwde en ondersteunende leeromgeving.Als school zijn we verplicht leerlingen in 8 jaar minimal 7520 uur onderwijs te bieden. De leerlingen gaan op maandag, dinsdag en donderdag van 8.30 t/m 14.30 uur en op woensdag tot 12.30 uur naar school. De groep 1 & 2 hebben op vrijdagmiddag vanaf 12 uur vrij.
Ons doel is om al onze leerlingen passend onderwijs te bieden. We hebben een open houding ten opzichte van leerlingen met speciale onderwijsbehoeften en proberen in kaart te brengen welke ondersteuning zij nodig hebben om succesvol te kunnen functioneren binnen onze school.Als het blijkt dat we niet de juiste middelen, vaardigheden of kennis in huis hebben, gaan we op zoek naar andere deskundigen die ons kunnen helpen ons onderwijs passend te maken.
In sommige gevallen kan het voorkomen dat een leerling meer ondersteuning nodig heeft dan wij kunnen bieden. In dergelijke uitzonderlijke situaties gaan we samen met u, als ouder, en met de hulp van andere experts, op zoek naar een school die wel de benodigde ondersteuning kan bieden.
Samen werken we aan het creëren van een passende leeromgeving voor elk kind.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Onze school heeft deze ambitie al ingevuld door extra handen in de klas te verzorgen. We blijven telkens kijken naar wat de behoeftes van kinderen zijn om te kunnen bijsturen indien noodzakelijk.
Onze school werkt samen met Thuizbij (buiten de school) en Kidswereld (in de school). Als u gebruik wilt maken van voor- en/of naschoolse opvang, kunt u zelf een van deze aanbieders kiezen. Klik op de naam voor hun website.
De samenwerking met Kidswereld wordt onder andere vormgegeven door:
- Gezamenlijke vergadermomenten
- Gezamenlijk activiteiten (denk aan Sinterklaas, wenmomenten voor kinderen die bij ons komen)
- Doorspreken van leerlingen die bij ons op school komen