Meester Kremerschool

Reigerlaan 7 1394 CK Nederhorst den Berg

  • Entree.
  • Schoolfoto van Meester Kremerschool
  • Moestuin in het najaar.

Het team

Toelichting van de school

Groepen
We hebben op onze school vier groepen. Er zijn een groep 1/2, 3/4, 5/6 en 7/8. 

Directie
De directie bestaat uit een meerscholendirecteur en een directeur die in samenspraak met het team het onderwijskundig- en financieel beleid van de school bepalen. De directeur is het eerste aanspreekpunt en verantwoordelijk voor de uitvoering van het beleid op school.

Intern begeleider
De intern begeleider is belast met de zorg voor de leerlingen als taak en is eindverantwoordelijk voor de uitvoering van de leerlingenzorg. De leerlingenzorg is beschreven in het SOP (schoolondersteuningsprofiel), welke te vinden is op onze website. 

Leerkrachten
Bij ons op school werken momenteel zeven leerkrachten. Ze werken intensief samen om een optimaal leef- en leerklimaat voor de kinderen te verzorgen. Ze werken samen in werkgroepen om onderwijskundige zaken cyclisch te blijven ontwikkelen. Het team volgt de ontwikkeling van alle kinderen op de Meester Kremerschool om waar nodig bij te sturen. Elke leerkracht heeft bij ons zo zijn eigen talenten. Deze talenten zetten we uiteraard in.

Onderwijsassistent/leraarondersteuner:
Op onze school werken twee onderwijsassistenten en een leraarondersteuner. Zij ondersteunen de leerkrachten in en buiten de groep.  

Vakleerkrachten
Onze school heeft een vakleerkracht muziek en een native speaking docent Engels.

Stagiaires
Onze school is een lerende school. Regelmatig zijn in enkele groepen stagiaires aanwezig. Wij vinden het belangrijk onze ’toekomstige collega’s’ de mogelijkheid te bieden praktijkervaring op te doen. Ook stagiaires die een opleiding voor onderwijsassistent of leraar Sport en Bewegen volgen, bieden wij geregeld een stage aan. Natuurlijk blijft de begeleidende leerkracht te allen tijde verantwoordelijk voor de groep.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Verlof personeel

In geval van ziekte proberen wij de vervanging in eerste instantie te regelen met interne leerkrachten en voor de leerlingen vertrouwde gezichten.

Als dit niet lukt, dan wordt er gekeken binnen onze eigen invalpool van Talent Primair en/of via PIO Transvita (organisatie die de vervanging van leerkrachten organiseert in geval de interne vervangingspool net toereikend is).

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Spel is in de groepen 1/2 het uitgangspunt voor thema's, waarbij kinderen vaardigheden en kennis leren door middel van spelend leren. Onderzoekend leren wordt gestimuleerd door herkenbare thema's die kinderen uitdagen om vragen te stellen en te redeneren. Ontwerpend leren wordt ook toegepast, waarbij kinderen samenwerken en creatief en probleemoplossend handelen.

In alle groepen speelt de leerkracht een actieve rol in het begeleiden en stimuleren van de kinderen.

Taalactiviteiten zijn gevarieerd en omvatten luisteren, spreken, schrijven en lezen. Engelse taal wordt ook onderwezen in alle groepen. We werken in enkele groepen ook met een native speaker! Spelling wordt aangeleerd met spellingafspraken en schrijven met blokletters. Lezen wordt gestimuleerd met verschillende methoden, zoals Lijn 3, Estafette 3.0 en Blink Lezen. Rekenen gebeurt met behulp van adaptieve software van Gynzy. Wereldoriëntatie wordt geïntegreerd aangeboden met de methode Blink Wereld, waarbij leerlingen zelf ontdekken en onderzoeken. Verkeersonderwijs richt zich op veiligheid, en expressie-onderwijs maakt gebruik van verschillende projecten en methoden.

Klasindeling

  • Combinatiegroepen
  • Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

Bij kleuters ligt de nadruk op het spelend leren. Er word gewerkt aan de hand van verschillende thema's. De vakken worden geïntegreerd en in verschillende vormen aangeboden. Het onderwijs aan groep 1/2 wordt in kringmomenten aangeboden. Aan de hand van leerlijnen wordt het reken- en taalonderwijs ingepland.

Uitgangspunt is dat de leerlingen spelend, ontdekkend en ontwerpend leren.

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

De Meester Kremerschool biedt een evenwichtige combinatie aan van "leren leren", persoonlijke ontwikkeling en de verwerving van praktische vaardigheden.

De kern van het onderwijs bestaat uit lezen, taal en rekenen. Deze vaardigheden vormen de basis voor alle andere ontwikkelingen.

Adaptief onderwijs
Onze school werkt adaptief, wat betekent dat wij tegemoet komen aan de verschillen tussen kinderen. De kern van dit onderwijs is dat kinderen met plezier naar school gaan als wordt voldaan aan drie basisbehoeften:

- Het gevoel iemand te zijn die iets kan (competentie)
- De behoefte om goede relaties te hebben met de leerkracht en andere kinderen (relatie)
- De vrijheid om dingen zelf te mogen doen zonder voortdurende hulp of toestemming te hoeven vragen (onafhankelijkheid).Hierbij bieden wij de kinderen een uitdagende, vertrouwde en ondersteunende leeromgeving.

Als school zijn we verplicht leerlingen in 8 jaar minimal 7520 uur onderwijs te bieden. De leerlingen gaan op maandag, dinsdag en donderdag van 8.30 t/m 14.30 uur en op woensdag tot 12.30 uur naar school. De groep 1 & 2 hebben op vrijdagmiddag vanaf 12 uur vrij.

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Ons doel is om al onze leerlingen passend onderwijs te bieden. We hebben een open houding ten opzichte van leerlingen met speciale onderwijsbehoeften en proberen in kaart te brengen welke ondersteuning zij nodig hebben om succesvol te kunnen functioneren binnen onze school.Als het blijkt dat we niet de juiste middelen, vaardigheden of kennis in huis hebben, gaan we op zoek naar andere deskundigen die ons kunnen helpen ons onderwijs passend te maken.

In sommige gevallen kan het voorkomen dat een leerling meer ondersteuning nodig heeft dan wij kunnen bieden. In dergelijke uitzonderlijke situaties gaan we samen met u, als ouder, en met de hulp van andere experts, op zoek naar een school die wel de benodigde ondersteuning kan bieden.

Samen werken we aan het creëren van een passende leeromgeving voor elk kind.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Onze school heeft deze ambitie al ingevuld door extra handen in de klas te verzorgen. We blijven telkens kijken naar wat de behoeftes van kinderen zijn om te kunnen bijsturen indien noodzakelijk.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

Onze school werkt samen met Thuizbij (buiten de school) en Kidswereld (in de school). Als u gebruik wilt maken van voor- en/of naschoolse opvang, kunt u zelf een van deze aanbieders kiezen. Klik op de naam voor hun website.

De samenwerking met Kidswereld wordt onder andere vormgegeven door:

  • Gezamenlijke vergadermomenten
  • Gezamenlijk activiteiten (denk aan Sinterklaas, wenmomenten voor kinderen die bij ons komen)
  • Doorspreken van leerlingen die bij ons op school komen

Terug naar boven