Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De Zeester werkt met groepen die ingedeeld zijn in jaarklassen. De kinderen van groep 1 en 2 worden in één kleutergroep geplaatst.
Soms worden er combinatiegroepen gemaakt in hoger groepen i.v.m. leerlingaantallen.
Binnen de jaargroepen wordt gedifferentieerd bij de vakken Rekenen, Taal, Spelling en Begrijpend lezen. Dit betekent dat de leerlingen de lesstof in verschillende niveaus aangeboden krijgen.
Het komt voor dat leerlingen (vanaf groep 6) binnen een jaargroep met een eigen leerlijn (programma) werken. Er zijn ook kinderen die extra uitdaging nodig hebben. Deze kinderen doen het programma van Levelwerk. Dit gebeurt na overleg met de groepsleerkracht, IB ‘er en ouder(s).
De activiteiten in de kleutergroepen zijn niet altijd goed te scheiden. Ze lopen door elkaar heen. Wel is er een vast ritme per dag. Dit geeft structuur voor de kinderen.
Zie document Perspectief op school voor ouders.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Wij willen de contacten met de kinderdagverblijven versterken zodat wij meer kennis kunnen uitwisselen over de ondersteuningsbehoefte bij binnenkomende kleuters.
Wij willen onze instructies verrijken met opdrachten vanuit de Taxonomie van Bloom om kinderen binnen hetzelfde lesdoel uit te dagen.
De samenwerking met KDV Simba is nu nog zodanig doordat wij samen in één gebouw zitten. KDV Simba biedt de VVE wel aan, 2 Ballonnen doet dit niet. Er is een goede overdracht van de kinderen die vanuit Simba en 2 Ballonnen overstappen naar de Zeester.